به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله محمود محمدی عراقی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه، شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و ملی دانست و افزود: باید برای انتخاب فرد اصلح تحقیق و بررسی کنیم و بدانیم که چه کسی شایستگی و صلاحیت این منصب را دارد.
وی در ادامه قانون انتخابات را دارای اشکال دانست و بر اصلاح آن تاکید کرد و گفت: هرکسی با هر سن و تحصیلاتی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و این اشکال دارد و نمایندگان مجلس باید این قانون را اصلاح کنند.
او مسئولیت شورای نگهبان را در تایید صلاحیت ها خیلی سنگین دانست و افزود: در انتخابات، سرنوشت کشور به مدت چهار سال در اختیار یک شخص قرار می گیرد و از این رو باید با حساسیت افراد اصلح را تایید کنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود نظام جمهوری اسلامی را نظام شایسته سالاری دانست و گفت از این رو بهترین، شایسته ترین، شجاع ترین، حکیم ترین و عادل ترین و با تقواترین افراد در این مناصب قرار گیرند.
آیت الله عراقی گریزی هم به انتخابات شورای شهر زد و افزود: شورای شهر یک نهاد خدماتی است و اعضای این شورا هم باید به فکر خدمت رسانی به مردم باشند و از سیاسی کاری پرهیز کنند.
او در بخش دیگری از سخنان خود به ماه رجب به عنوان یکی از ماه های حرام یاد کرد و گفت: براساس دستورات پروردگار، جنگیدن در ماه حرام منع شده و در این ماه باید جنگ و کشتار متوقف شود.
وی به جنگ و کشتار در کشورهای اسلامی منطقه اشاره کرد و اظهار کرد: سران کشورهای اسلامی باید براساس احکام خداوند متعال، باید جنگ و کشتار را متوقف کنند.
او به امنیت ایران اسلامی به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام نیز اشاره کرد و افزود: امروز ایران اسلامی در منطقه پرآشوب خاورمیانه بهترین و پایدارترین امنیت را دارد.
وی همچنین امت اسلام را به وحدت و اخوت اسلامی دعوت کرد و گفت: این پیام اسلام و پیامبر گرامی (ص) است و باید به آن تمسک کنیم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.