به گزارش ایرنا، امیر رضا آذریان روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود: چهار طرح بزرگ تحقیقاتی و تولیدی در حوزه تجهیزات نظامی از جمله تانک، نفربر، بالگرد و خودروهای تانک بر در کشور اجرایی می شود.
وی با یادآوری اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیده شده، اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی برای بالا بردن نرخ اشتغال در کشور به صورت جدی در ارتش جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود.
فرمانده نزاجا در شمال شرق کشور یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت های بسیار ارزشمندی را در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران انجام داد.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب نیز ارتش از نخستین گروه هایی بود که برای تداوم و حفظ انقلاب تلاش کرد و در همین زمینه نخستین شهدای انقلاب اسلامی متعلق به ارتش است.
فرمانده نزاجا در شمال شرق کشور با اشاره به اینکه هدایت های امام خمینی( ره ) و مقام معظم رهبری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا ارتش به عنوان یک بازوی قدرتمند در کنار نظام اسلامی باقی بماند، گفت: بعد از انقلاب اسلامی بسیاری تلاش کردند که ارتش را تضعیف کنند و در یک مرحله حتی 250 هزار نیروی ارتش و مدت سربازی را کاهش دادند.
امیر آذریان با بیان اینکه ارتش در حوزه خدمت رسانی به مردم نیز در طول سال های بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعالیت های گسترده را انجام داده است، خاطر نشان کرد: در زلزله اخیر سفید سنگ خراسان رضوی نخستین بالگردی که از مشهد به این منطقه اعزام شد متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
وی، همچنین به آمادگی ارتش در حوزه خدمت رسانی به مردم در شرایط بحرانی نیز اشاره کرد و گفت: ارتش در حوزه های هوایی، زمینی و دریایی نیز از آمادگی و هوشیاری بسیار بالایی برخوردار است و تحرکات دشمن را در منطقه به صورت جدی رصد می کند.
فرمانده نزاجا در شمال شرق کشور اظهار کرد: بصیرت افزایی از دیگر برنامه هایی است که در سال جاری در ارتش جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود.
29 فروردین از سوی امام خمینی(ره) به عنوان روز ارتش نام گذاری شده است.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.