به گزارش ایرنا، جلیل بالایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع این افراد 146 هزار و 408 نفر در اماکن اقامتی موجود در سطح استان کرمانشاه اسکان یافتند که این عدد نشان دهنده رشد سه درصدی اسکان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.
او گفت: همچنین در این مدت 270 هزار و 605 نفر از اماکن تاریخی، محوطه ها و موزه های استان بازدید کردند که این رقم نیز نشان دهنده رشد سه درصدی نسبت به سال گذشته است.
بالایی، مجموعه تاریخی و فرهنگی طاق بستان را دارای بیشترین تعداد بازدید کنندگان در ایام نوروز 96 عنوان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همچنین مجموعه ثبت جهانی شده بیستون، غار قوری قلعه، دربند صحنه و سراب نیلوفر در جایگاه های بعدی پربازدید کننده در ایام نوروز 96 قرار گرفتند.
بالایی یادآوری کرد که این حجم از ورود گردشگر به استان در حالی صورت گرفت که بیشتر روزهای تعطیلات نوروز 96 آسمان استان کرمانشاه ابری و بارانی بود.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.