به گزارش ایرنا؛ جلیل بالایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید ناظر عالی ستاد خدمات سفر کشور از مجموعه تاق بستان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر که سبب کم شدن حجم سفرها در کشور و به تبع آن استان کرمانشاه شد، اما آمارها نشان می دهد که تا پایان روز چهارم فروردین ماه در مجموع 530 هزار گردشگر و مسافر نوروزی وارد استان شده اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل پنج درصد رشد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: همچنین در این چند روز بیش از 70 هزار نفر از مجموعه ها، محوطه ها و موزه های استان بازدید کرده اند که از این نظر نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه گفت: مجموع تاریخی و فرهنگی تاق بستان همچنان در صدر نقاط پرجاذبه برای بازدید گردشگران قرار دارد و بعد از آن بیستون، غار قوری قلعه و تکیه های معاون الملک و بیگلربیگی قرار دارند.
بالایی همچنین آمار اسکان گردشگران در استان را تا پایان چهارم فروردین ماه بیش از 100 هزار نفر عنوان کرد و گفت: ازاین نظر نیز نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته ایم.
وی تاکید کرد: همه امکانات برای استقبال از گردشگران نوروزی در استان کرمانشاه فراهم است و هیچ مشکلی برای اسکان و دیگر موارد نداریم.

** خدمات قابل تقدیری به گردشگران ارائه می شود
ناظر عالی ستاد خدمات سفر کشور نیز در این ارتباط با بیان اینکه ستاد خدمات سفر کرمانشاه خدمات قابل تقدیری به گردشگران ارائه می دهد، گفت: امروز فرصتی دست داد که از نزدیک بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی، ستاد اسکان و دیگر خدمات گردشگری استان داشته باشیم که به حمدالله همه چیز مطلوب بود.
علی باقرنعمتی افزود: خوشبختانه آمادگی و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه برای ارائه خدمت به گردشگران به وجود آمده که بسیار قابل تقدیر است.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین گفت: در بازدیدهایی که از مراکز و صنوف خدمات رسان به همراه مدیرکل میراث فرهنگی استان داشتیم شاهد حضور چشم گیر مسئولان و مردم در خدمات رسانی به گردشگران بودیم که جا دارد از این عزیزان تشکر و قدردانی ویژه صورت گیرد.
ناظر عالی ستاد خدمات سفر کشور افزود: تمام مراکز خدمات رسانی به گردشگران نوروزی در استان کرمانشاه در آمادگی کامل برای خدمات رسانی بودند که این موضوع به طور قطع به سازمان مرکزی منعکس خواهد شد.
وی همچنین تاق بستان را یکی از بهترین مراکز توریستی تفریحی و تاریخی کشور دانست و اظهارکرد: خوشبختانه شاهد حضور چشمگیر گردشگران نوروزی در کنار این اثر تاریخی ارزشمند استان کرمانشاه هستیم.

**وجود بیش از چهار هزار اثر تاریخی در کرمانشاه
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد که 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
در استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت در 14 شهرستان و 2 هزار و 630 روستا سکونت دارند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.