عبدالرضا مهاجری نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ستاد تسهیل سفر شهرستان بدره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت بالقوه زیادی در این استان وجود دارد که آب و هوای متنوع، جاذبه های طبیعی رشته کوه های زاگرس، آثار تاریخی و باستانی در کنار وجود مرز بین المللی مهران این استان را به یک ظرفیت عظیم برای توسعه گردشگری تبدیل کرده است.
وی افزود: مرز مهران و تردد زیاد اتباع عراقی به ایران و حجم عظیم زائران عتبات عالیات نیازمند برنامه ریزی های منظم و هدفدار است تا به توسعه متوازن و مناسب استان منجر شود.
مهاجری نژاد در مورد وضعیت زیر ساخت های گردشگری استان تاکید کرد: امکانات زیر ساختی استان با برنامه سند چشم انداز توسعه فاصله زیادی دارد و وجود فقط یک هتل سه ستاره در این استان و عدم توسعه فرودگاه، کیفیت خدمات دهی به مسافران را تحت تاثیر قرار داده است.
وی یادآور شد: سرمایه گذاران بخش خصوصی نیاز به حمایت و مساعدت بیشتری دارند چرا که در صورت وجود توان انجام کار نزد این افراد فلسفه وجودی دستگاه ها و نهادهای دولتی در این بخش کمرنگ می شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت توسعه از گردشگری سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی نیازمند مساعدت های ویژه بخصوص در بحث واگذاری زمین و همچنین اعطای تسهیلات مناسب است تا بتواند در بحث توسعه زیر ساخت ها به متولیان اداری کمک کند.
مهاجری نژاد گفت: صرف وجود منابع بالقوه نمی تواند به توسعه اشتغال و کارکرد های مناسب در استان کمک کند بلکه باید با برنامه ریزی منظم و هدفدار دستگاه های دولتی و بخش خصوصی به این هدف دست یافت.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.