مهدی احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 25 اسفند 95 تا آغاز روز سوم فروردین تعداد خودروهای ورودی به شهرستان نیر 36 هزار دستگاه و تعداد خودروهای خروجی نیز 24 هزار دستگاه به ثبت رسیده است.
او گفت: اوج تردد اول فروردین بود که با بیش از 9 هزار و 500 دستگاه خودرو به ثبت رسید.
وی افزود: از آغاز طرح نوروزی از 25 اسفند تاکنون با تلاش ماموران راهور شهرستان نیر درصد تصادفات داخل شهر منفی است.
احمدی اظهار کرد: طرح اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان نیر از 26 اسفند آغاز شده و تاکنون به 50 خانوار در قالب 300 نفر روز اسکان داده شده است.
وی در ادامه افزود: هشت مدرسه در قالب 60 کلاس برای خدمات به مسافران فرهنگی نوروزی آماده شده و این طرح تا 13فروردین ادامه خواهد داشت.
فرماندار نیر به وجود هفت منطقه نمونه گردشگری در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: مسافرانی که شهرستان نیر را برای گذراندن تعطیلات نوروزی انتخاب می کنند می توانند از مناطق بکر و دیدنی و آبگرم ها و نیز پل قرمز ، کاروانسرای شاه عباس ، قلعه بوینی یوغون ، غار گلستان و اباذر ، سد یامچی ، منطقه زیبا و توریستی بولاغلار ، موزه باستانی نیر و سنگر نظامی دیدن کنند.
احمدی از ثبت ملی 83 اثر تاریخی شهرستان نیر خبرداد و افزود: علاوه بر ثبت ملی 83 اثر تاریخی ، 12 اثر تاریخی دیگر نیز در دست بررسی است که به ثبت ملی برسد.
او اظهار کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان نیر با 2 پزشک تیم سلامت و 2 پرستار به صورت 24 ساعته زیرنظر یک متخصص داخلی و ارائه خدمات آزمایشگاه ، رادیولوژی و دیالیز به صورت شبانه روزی در خدمت مسافران و میهمانان نوروزی می‌ باشد.
وی افزود: یک ایستگاه سلامت در مرکز خدمات جامع سلامت و یک ایستگاه در پایگاه گردنه صائین راه اندازی شده که از مسافران تست قندخون و فشار خون گرفته می‌ شود.
فرماندار شهرستان نیر تشریح کرد: از آغاز طرح نوروزی مرکز بهداشت و درمان شهرستان نیر که از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده تاکنون 20 نفر به صورت سرپایی به ایستگاه سلامت واقع در مقابل مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان نیر مراجعه کرده و از خدمات این ایستگاه بهره‌ مند شده‌ اند.
احمدی گفت: در تعطیلات نوروز یک دستگاه آمبولانس به ناوگان خودرویی اورژانس شهرستان نیر افزوده شده که با احتساب آن ، اکنون اورژانس نیر به چهار دستگاه آمبولانس مجهز است.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.