تیمور خالدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اکیپ ها در مرکز استان و در شهرستان های مختلف استان تشکیل می شود و اماکن اقامتی و گردشگری را مورد بررسی قرار می شدند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این اکیپ های نظارتی، کارشناسان این اداره کل در مرکز استان و شهرستان های مختلف اکیپ های مشترکی را با سایر ارگان ها از جمله بهداشت و درمان و تعزیرات حکومتی برگزار می کند.
وی اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی با ارگان های مختلف در خصوص هماهنگی های لازم برای تشکیل این اکیپ های نظارتی برگزار شده است.
به گفته خالدی این اکیپ ها علاوه بر اماکن اقامتی و گردشگری خصوصی و دولتی بر فعالیت مراکز اسکان فرهنگیان، کمپ های اقامتی و خانه های مسافر نیز نظارت می کنند.
وی با اشاره به آماده سازی مراکز گردشگری استان برای استقبال از مهمانان نوروزی استان گفت: میراث فرهنگی برای راهنمایی مسافران و گردشگران در این ایام نقشه های راهنمایی، پروشور و کاتالوگ معرفی اماکن گردشگری استان را برای توزیع بین مسافران در ورودی شهرهای استان چاپ کرده است.
استان کردستان به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری در ایام تعطیلات عیدنوروز یکی از مقصدهای گردشگران و مسافران نوروزی بوده و هر ساله شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این استان سفر می کنند.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
در استان کردستان 32 باب هتل و 22 مهمانپذیر فعال است.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.