به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان گچساران اظهار داشت: طرح اسکان مهمانان نوروزی با همکاری آموزش و پرورش، هلال احمر و شهرداری دوگنبدان اجرا می شود.
وی گفت: کمیته های 10گانه اجرای برنامه های ستاد تسهیلات نوروزی در این شهرستان تشکیل شد.
فرماندار گچساران بیان کرد: این کمیته ها شامل حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، امنیت نظامی و ترافیک شهری، هماهنگی و دهیاری ها، خدمات، اسکان و رفاهی، تنظیم بازار، نظارت و برنامه ریزی است.
رحیمی ابراز کرد: به دلیل وجود اقلیم مناسب و جاذبه های سیاحتی و زیارتی متعدد در گچساران در صورت فراهم شدن امکانات لازم، گردشگران زیادی به این شهرستان سفر خواهند کرد.
وی گفت: چهار پایگاه جاده ای در ایام نوروز در مناطق خیرآباد، امامزاده جعفر، دیل و کاکامبارک (ع) به مسافران خدمات اورژانسی و تخصصی ارائه می کند.
فرماندار گچساران گفت: به منظور تامین آب آشامیدنی زائران بارگاه بی بی حکیمه خاتون (س ) در کنار این بارگاه در سالجاری یک باب مخزن 200 متر مکعبی احداث شد.
رحیمی، برنامه ریزی برای تامین امنیت، روشنایی و آبرسانی را از دیگر امکانات رفاهی ایجاد شده در مناطق گردشگری و بقاع متبرکه شاخص گچساران ذکر کرد.
وی اظهار کرد: نظارت بر قیمت ها و توزیع کالاهای مورد نیاز، اعلام برنامه های تمام صنوف مورد نیاز برای ارایه خدمات به مهمانان نوروزی از جمله نانوایی ها، فروشگاه های ارزاق عمومی، شرکت های توزیع گاز مایع، واحدهای تعویض روغن و پنچرگیری، عاملان مجاز توزیع کپسول و پیک نیک، امداد خودرو و تعمیرگاه ها از مهم ترین وظایف کمیته های این شهرستان است.
فرماندار گچساران ابراز کرد: استقبال از مهمانان نوروزی با حضور مسئولان گچساران در ورودی شهر دوگنبدان همراه با نمایشگاه سوغات و هدایا، گستردن سفره هفت سین نوروزی در بوستان شهدای گمنام، بقاع متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) و امامزاده جعفر(ع) و برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه را از برنامه های مهم فرهنگی گچساران در نوروز باستانی 96 است.
وی تصریح کرد: بکارگیری تمام توان دستگاه های اجرایی گچساران برای مهیا کردن امکانات پذیرایی مطلوب از گردشگران این شهرستان در نوروز 96ضروری است.
شهرستان گرمسیری و نفت خیز گچساران به دلیل داشتن آب و هوای مناسب در اسفند و فروردین هر سال میزبان بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر است.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.