سید محسن علوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 294 هزار و 395 نفر در مراکز اقامتی شامل 15 هزار و 319 نفر در هتل ها، چهار هزار و 834 نفر در مهمانپذیرها،384 نفر در هتل آپارتمان ها، 27 هزار و 974 نفر در خانه مسافر، 103 هزار و 96 نفر در کمپ های موقت، 70 هزار و 748 نفر در مدارس و 72 هزار و 40 نفر مراکز اقامتی ادارات دولتی اسکان داده شده اند.
به گفته وی، بانه با اقامت 82 هزار و 152 نفر بیشترین اسکان مسافران نوروزی و خانه کرد سنندج با 12 هزار و 225 نفر بازدید کننده بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کردستان را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: سنندج پربازدیدترین شهرستان از نظر جاذبه‌های گردشگری در تعطیلات نوروزی امسال است و در مجموع 157 هزار و 499 نفر از جاذبه‌های گردشگری سنندج بازدید کردند.
علوی اضافه کرد: اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی لازم شامل نقشه، بروشور، کتابچه راهنمای گردشگری در تمامی مبادی ورودی شهرها، موزه های استان، ستادهای خدمات سفر و مراکز اقامتی توزیع شده و به گردشگران نوروزی ارائه می شود.
وی همچنین به فعالیت مستمر اکیپ های نظارتی در ایام تعطیلات نوروز 96 اشاره کرد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از 2هزار و 371 مورد بازدید از مراکز و تاسیسات خدمات رسان به گردشگران نوروزی صورت گرفته است.
وی ضمن قدردانی از تمامی کسانی که به گردشگران نوروزی خدمات رسانی می کنند، گفت: کردستان با وجود جاذبه های متنوع طبیعی، تاریخی، تجاری، فرهنگی و مردمی مهمان نواز، این دیار را به یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده و با این تلاش گسترده و خدمات رسانی که به گردشگران نوروزی در استان طی این ایام، توسط مسئولان و مردم در حال انجام است.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
نوروز سال 1395 در مجموع بیش از 400 هزار گردشگر از مناطق مختلف کردستان بازدید کرده بودند.
3034/ 1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده/ انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.