محمد سالاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین منطقه پربازدید جنوب کرمان تپه های باستانی کنارصندل است که روزانه به طور میانگین 2 هزار نفر از این محوطه باستانی دیدن می کنند.
وی تصریح کرد: محوطه باستانی کنار صندل، موزه باستانشناسی و شهر قدیم جیرفت پر بازدید ترین مناطق باستانی شهرستان جیرفت بوده اند و مناطق کوهستانی ساردوئیه، دلفارد، جبالبارز و اسفدقه به ترتیب بیشترین بازدید کننده را داشته اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جیرفت گفت: بازدید از آثار باستانی و محوطه های تاریخی برای عموم مردم رایگان است.
وی افزود: موزه باستانشناسی جیرفت در ایام نوروز از ساعت 9 تا 19 پذیرای مردم می باشد.
سالاری بیان کرد: گردشگران نوروزی و همشهریان می توانند از مجموعه یافته های شهرنشینی و آثار تمدن پنج هزار ساله جنوب در موزه جیرفت بازدید کنند.
شهرستان جیرفت دارای محوطه های تاریخی و باستانی متعدد است و تپه های باستانی کنار صندل، شهر قدیم، مقبره میرحیدر مهنی اسفندقه، امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه و جاذبه های طبیعی از جمله مکان های گردشگری این شهرستان است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.