به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری چهارشنبه در نشستی با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، بیان داشت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا به امروز دو میلیون و 495 هزار مسافر به هرمزگان سفر کرده اند.
وی بیان داشت: از این شمار، دو میلیون نفر سفرهای دریایی به قشم ، کیش ، هرمز، جزایر ابوموسی ، هنگام ، لاک و هرمز داشتند و از مزیت های این جزایر بهره بردند.
جادری خاطرنشان کرد: هرمزگان با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های سفر دریایی در آن، استان ویژه سفرهای دریایی است.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: نزدیک به شش هزار تخت هتلی در استان به غیر از کیش و قشم آماده پذیرش مسافران نوروزی بوده و با احتساب این دو منطقه 30 هزار تخت هتلی و 165 مکان اقامتی در هرمزگان میزبان گردشگران نوروزی است.
استان هرمزگان همه ساله درآغاز فصل بهار میزبان میلیون ها گردشگر از نقاط محتلف کشور و کشورهای خارجی است که برای بازدید از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و دریایی به این منطقه سفر می کنند.
هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی از سراسر کشور است که برای تجربه کردن سفرهایی ایمن و خاطره انگیز مدتی را در دامن آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس سپری می کنند.
این استان بواسطه داشتن ظرفیت های مهم گردشگری در دریا و خشکی همواره مقصد گردشگرانی است که بخشی از اوقات فراغت نوروزی خود را به گردش وتفریح در سواحل ،جزایر ،مزارع و باغهای سرسبز این دیار می گذرانند و از هوای طبیعی و بهاری آن لذت می برند.
هرمزگان و به خصوص بندرعباس در سال های اخیر به یکی از مقصدهای گردشگری کشور در مدت تعطیلی های نوروزی تبدیل شده و هر ساله شمار زیادی از هموطنان تعطیلی های خود را در این نقطه از کشور سپری می کنند.
علاوه بر تعطیلی های اخر سال و نوروز که سبب فرصت یافتن مردم جهت انجام سفرهای خود می شود ، آب و هوای بهاری هرمزگان در فصل زمستان و اوایل بهار و وجود دو منطقه آزاد کیش و قشم را نیز باید به عوامل مهم و تاثیر گذار در سفر هموطنان به استان افزود.
هم اکنون از 32بندر فعال این استان بیش از 10 بندر آن ازجمله بندرهای شهید حقانی ، شهید باهنر ، لنگه ، پل خمیر ، آفتاب ، چارک، لافت قشم ، بهمن قشم ، شهید ذاکری قشم ، هرمزف تیاب و جاسک کار جابه جایی مسافران دریایی به بنادر و جزایر استان را برعهده دارند.
در این بندرها شناورهای مدرن و ایمن با داشتن تجهیزات مناسب مسافران وگردشگران وحتی کاروانهای راهیان نور دریایی را جابه جا می کنند و مسافران در طول سفر علاوه بر پوشش خط تلفن همراه از برنامه و شبکه های خبری و تلویزیونی هم استفاده می کنند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.