به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سرهنگ مرادعلی محمدی در نشستی خبری که در سرسرای اجتماعات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه جنگ دو جبهه دارد افزود: یک جبهه سخت افزاری است که رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس با سر افرازی نهایت اخلاص گذشت و ایثار بروز دادند.
او جبهه دیگر را جنگ نرم دانست و گفت: در جنگ نرم نیاز به روحیه و اعتقاد مبنی بر مقاومت و ایستادگی، استکبارستیزی و روحیه شجاعت داریم.
او حرکت بزرگ راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب و بازدید از یادامان شهدا را یکی از مهم ترین ابزارها و روش ها فرهنگی جنگ نرم برای ترویج و گسترش ارزش های هشت سال دفاع مقدس در میان جامعه به خصوص جوانان دانست.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه به تاکید و حمایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی از برنامه های فرهنگی از جمله حرکت کارون های راهیان نور به مناطق عملیاتی برای ترویج ارزش های مقاومت و استکبار ستیز اشاره کرد، و گفت: مقام معظم رهبری به برنامه های فرهنگی در طول سفر کاروان های راهیان نور برای ترویج و نشر روحیه ایستادگی، شجاعت، استکبار ستیزی، خوداتکایی و درس گرفتن از شهدا تاکید ویژه و خاصی دارند.
محمدی به احداث 9 یادمان برای حفظ آثار هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی استان اشاره کرد و گفت: هشت یادمان تکمیل شده و یادمان شیخ صالح نیز در اجرا است که اگر تامین بودجه شود تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه به احداث 20 یادمان برای شهدای گمنام در سطح استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 16 یادمان تکمیل و چهار یادمان نیز در دست اقدام است.
وی همچنین از انتشار حدود 100 عنوان کتاب از خاطرات، وصایا، شعر و ادبیات رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: 35 عنوان کتاب دیگر در سال آینده برای چاپ برنامه ریزی شده است

** سالیانه یک میلیون نفر از سراسر کشور از مناطق عملیاتی بازدید می کنند
معاون اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه نبی اکرم کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در سال جاری 49 هزار نفر از استان کرمانشاه به مناطق عملیاتی اعزام شده اند گفت: در سراسر کشور اسلامی سالیانه بیش از یک میلیون نفر از مناطق عملیاتی در قالب کارون های راهیان نور و خود جوش بازدید می کنند.
علی یوسفی راد به 20 اسفند روز ملی راهیان نور در تقویم کشور اشاره کرد و افزود: کاروان های راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای انتقال آموزه مقاومت، ایثار، ایستادگی به جوانان است.
او به امکان اسکان همزمان پنج هزار نفر زائر شهدا در یادمان ها و زائرسراهای استان اشاره کرد و افزود: در طول ایام عید نوروز خدمات خادمان راهیان نور در اقامتگاه ها، زائرسراها و یادمان های شهدا با برپایی ایستگاه های صلوتی برای بازدید کنندگان برقرار است.
وی در ادامه آموزش به مدیران و راویان کارون ها راهیان نور را یکی از مهم ترین برنامه های در دست اجرا دانست و گفت: برای انتقال درست و واقعی ارزش های دفاع مقدس در سال گذشته به 600 نفر از مدیران، روایان راهیان نور استان آموزش داده شده است.
در پایان این مراسم از خدمات آقای 'علی مولوی' رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مرکز کرمانشاه به پاس نشر و پوشش خبری ارزش های دفاع مقدس قدر دانی شد.
استان کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس 9هزار و 800 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.
3209/3033خبرنگار عباداله آذرگون** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.