به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا علاماتی یکشنبه شب در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ساخت این یادمان ها نقشی تعیین کننده در حفظ و جمع آوری اسناد و خاطره های رزمندگان در دوران دفاع مقدس خواهد داشت.
وی تصریح کرد که ساخت این مراکز فرهنگی که از سال 86تاکنون آغازه شده قرار است ظرف سال جاری و سال آینده در 10 استان کشور از جمله یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، مازندران، البرز، چهار محال و بختیاری و لرستان به بهره برداری برسند.
سردار علاماتی بر ضرروت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان رمز بقا و پایداری نظام اسلامی در بین نسل جوان تاکید کرد و یادآور شد: به نظر می رسد فرهنگ و ارزش های آن دوران هنوز برای نسل امروز جامعه به درستی تبیین نشده است.
وی با یادآوری نقش سازنده دوران هشت سال دفاع مقدس در اقتدار روزافزون ایران اسلامی، گفت: در طول این هشت سال رژیم صدام جنایتکار به همراه بیش از 40 کشور دنیا علیه این نظام الهی بودند و حتی در این راستا افزون بر 280 میلیارد دلار نیز هزینه کردند.
رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: حفظ وجمع آوری اسناد و آثار این دوران طلایی نیاز و ضرورت امروز و یکی از شاخص های اساسی در پایداری این نظام در آینده است.
سردار علاماتی افزود: 230 هزار شهید، 550 هزار جانباز و 3 میلیون ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کردیم تا امروز در دنیا و منطقه به عنوان یک الگو برای آزادی خواهان دنیا باشیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین سرهنگ امیر عباس آسمند به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد معرفی و خدمات سرهنگ امرالله درفشی مدیرکل پیشین تقدیر شد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
3016/8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.