به گزارش ایرنا آیین ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان با حضور امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم زاده معاون جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، حجت‌‌ الاسلام علی‌ اصغر حمزه مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استان، اساتید و دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
دبیر علمی ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان گفت: انجمن ادبی دفاع مقدس در کرمان سال 82 شکل گرفت و ایده برگزاری کنگره ادبیات پایداری در آن مطرح و مقرر شد هر 2 سال یک بار این کنگره در کرمان برگزار شود و امسال ششمین دوره آن را برگزار می کنیم.
احمد امیری خراسانی افزود: فراخوان مقالات کنگره از سال قبل آغاز شده است و 80 مقاله به دبیرخانه ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان رسیده که 15 مقاله به صورت سخنرانی ارائه و 20 مقاله در بخش نامه پایداری کنگره چاپ می شود.
وی با بیان اینکه گل سرسبد پایداری دفاع مقدس است تصریح کرد: ادبیات جنگ و دفاع مقدس پشتوانه بسیار بزرگی برای دانشگاه های ما است.
دبیر علمی ششمین کنگره ادبیات پایداری در کرمان افزود: گرایش ادبیات پایداری برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید باهنر تدریس شد که هم اکنون در 30 دانشگاه و 40 مرکز آموزش عالی در سراسر کشور گنجانده شده است.
وی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند این جنگ یک گنج است و باید آن را کاوید، به دنبال گسترش رمز و رازی که شهیدان برای این مرز و بوم رقم زده اند هستیم.
امیری خراسانی ادامه داد: شعبه ای از انجمن استادان ادبیات و زبان فارسی استان کرمان در حاشیه این کنگره برپا می شود و جلسه ای نیز بنا به نظر مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد سرفصل های منابع رشته ادبیات پایداری برگزار خواهد شد.
در این آیین از پنج کتاب 'پنجمین نامه پایداری'، 'جاری در کویر'، 'نسیم پایداری'، 'چشم انداز تحولات ادبی پس از انقلاب اسلامی در حوزه شعر' و 'لاله های باغ دانش' منتشر شده در حوزه ادبیات دفاع مقدس رونمایی شد.
همچنین پس از خاتمه آیین افتتاحیه ششمین کنگره ادبیات پایداری پیکر مطهر 17 شهید گمنام و شهید حسن عبدالهی از محل تالار وحدت تا مسجد دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان تشییع شد.
ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری 10 و 11 اسفند در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.