معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه اعلام کرد: کرونا 38 هزار نفر از شاغلین این استان را بیکار کرده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه جمعیت بیکاران حال حاضر استان را 99 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، جواد مصطفایی در جلسه امروز (30 اردیبهشت) شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه بازار کار با سه شاخص نرخ بیکاری، نرخ مشارکت و نسبت اشتغال ارزیابی می شود، گفت: خوشبختانه در هر سه شاخص بهبود داشته ایم.

وی با اشاره به سیر کاهشی بیکاری استان در چهارسال گذشته گفت: نرخ بیکاری استان از سال 1395 تا 1399 از 22.2 درصد به 14.9 درصد رسیده است.

وی افزود: این درحالی است که طی این مدت نرخ بیکاری کشور از 12.4 درصد به 9.6 درصد رسیده و این امر نشان می‌دهد که سیر کاهشی نرخ بیکاری استان تقریبا 2.5 برابر میانگین نرخ بیکاری کشور بوده است.

مصطفایی افزود: همچنین نرخ مشارکت استان طی این سال ها از 42.2 به 43.7 درصد رسیده است.

معاون  آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه یادآور شد: نرخ مشارکت استان در سال 98 حتی به عدد 47.4 درصد هم رسیده اما در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا کاهش یافته و به 43.7 درصد رسیده است.

مصطفایی اظهار کرد: نسبت اشتغال هم طی این سالها از 32.9 درصد به 37.2 رسیده است، این نرخ هم در سال 98 به عدد 39.9 درصد رسیده بود که به دلیل کرونا کاهش پیدا کرده و سال گذشته به 37.2 درصد رسید.

وی با اشاره به کاهش سیر جمعیتی بیکاری استان در چهارسال گذشته، گفت: جمعیت بیکار استان از 145 هزار نفر در سال 95 به 99 هزار نفر در سال گذشته رسیده است.

این مسئول اظهار کرد: طی این مدت خوشبختانه تعداد شاغلان استان افزایش داشته و از 511 هزار نفر در سال 95 به 568 هزار نفر در سال گذشته رسیده است.

مصطفایی گفت: بررسی آمار نشان می‌دهد که از تعداد بیکاران استان طی این سالها 46 هزار نفر کم شده و از طرفی تعداد شاغلان استان 57 هزار نفر افزایش یافته است.

وی به اثرات منفی کرونا بر تعداد شاغلان استان هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا تعداد شاغلان استان از 606 هزار نفر در سال 98 به 568 هزار نفر در سال گذشته رسیده و کرونا طی یک سال گذشته 38 هزار نفر از تعداد شاغلان استان کم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.