رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲ هفته اخیر شاهد روند کاهشی بیماری کووید ۱۹ در این استان بوده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲ هفته اخیر شاهد روند کاهشی بیماری کووید ۱۹ در این استان بوده‌ایم و پیک بیماری را پشت سرگذاشته و در سراشیبی قرار داریم.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا، تعداد بستری های مراکز درمانی استان را ۶۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد نسبت به پیک موج چهارم حدود ۲۰۰ نفر کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از مجموع این بستری ها هم اکنون ۱۴۴ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند که حال ۳۰ نفر از آنها وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در روزهای اخیر تعداد بستری روزانه افراد مبتلا کاهش چشمگیری داشته و میانگین به ۱۱۸ نفر رسیده که نسبت به روزهای اوج در هفته سوم فروردین کمتر شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون میزان فوتی افراد مبتلا به کرونا در استان نیز روند کاهشی دارد و میانگین روزانه از حدود ۱۰ نفر در روزهای اوج به هفت نفر رسیده است.

مرادی تاکید کرد: مبتلایان قطعی روزانه کرونا در استان هم کاهش خوبی داشته و از ۴۴۰ نفر به ۳۵۱ نفر رسیده است.

وی افزود: تاکنون ۶۴ هزار دُز واکسن کرونا تحویل استان شده که ۴۸ هزار و ۴۷۱ دُز آن تزریق شده و روند واکسیناسیون ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال شروع شده و روز به روز تعداد مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: آنطور که وزارت بهداشت اعلام کرده تا پایان اردیبهشت یک میلیون و تا پایان خرداد نیز ۹ میلیون دز واکسن در سطح کشور توزیع می‌شود که سهم این استان حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دُز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: این تعداد دُز واکسن باید ظرف ۳۰ تا ۴۰ روز تزریق شود و این یعنی تزریق روزانه حدود ۱۰ هزار دُز واکسن و باید برای انجام این تعداد واکسیناسیون فضا و مکان مناسبی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: اماکن موجود بطور قطع جوابگوی انجام این تعداد واکسیناسیون نیست و نیاز است سایر دستگاه‌ها هم پای کار آمده و مکان‌های مناسب و نیز برخی تجهیزات را در اختیار برنامه واکسیناسیون قرار دهند.

مرادی گفت: فرصت چندانی برای تعیین مکان برای واکسیناسیون نداریم و هرچه سریعتر این کار باید انجام شود تا از برنامه عقب نمانیم.

وی اظهار داشت: ۶ دستگاه سی تی اسکن در هفته های گذشته خریداری و در مراکز درمانی استان نصب شده و پیگیر خرید یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیمارستان گیلانغرب هستیم.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.