معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: 814 تخت فعال در بیمارستان های این استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اکنون ۸۱۴ تخت فعال در استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، گفت: باتوجه به افزایش بستری‌ها در ۱۰ روز اخیر نیاز به تخت‌های بستری افزایش خواهد یافت.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر بهمن روشنی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اکنون ۱۰۰ تخت ویژه در بیمارستان‌های استان مختص بیماران کرونایی وجود دارد و در ۲ هفته آینده نیز ۳۷ تخت ویژه دیگر به آن اضافه می‌شود.

وی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز و تخت‌های ویژه از مهمترین مشکلات موجود در درمان بیماران مبتلا به کرونا در کشور است که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در موج سوم شیوع کرونا نیاز به تخت‌های بستری بیماران کرونا در استان افزایش یافته است.

دکتر روشنی با بیان اینکه در موج سوم شیوع کرونا در کشور هر روز شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم، افزود: ۲۸ استان کشور در وضعیت قرمز هستند و در بین استان‌های همجوار تنها استان کردستان در وضعیت هشدار است و بقیه در وضعیت قرمز هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه اکنون شاهد افزایش تعداد موارد بستری مربوط به کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم و روند افزایش به گونه‌ای است که تعداد موارد بستری در ۱۷ مهر ۵۰۲ نفر بوده که این تعداد در ۲۷ مهر به ۶۵۴ مورد رسیده که ۱۱۴ بیمار بستری در ۲۴ ساعت گذشته در بخش ویژه بستری هستند.

او گفت: بیمارستان‌های شهرستان‌ها نقش بسیار مهمی در درمان و کاهش بار مراجعه در شهر کرمانشاه را برعهده دارند و از تعداد موارد بستری در شبانه‌روز گذشته ۲۳۳ بیمار در شهرستان‌ها بستری شده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: در بازدیدهایی که از بیمارستان‌های استان در هفته گذشته انجام شد، تجهیزات لازم و نحوه ارائه خدمات به درمان بیماران کرونایی بررسی و تذکرات لازم در خصوص ارائه خدمات مطلوب به بیمارستان‌ها ابلاغ و مقرر گردید مشکلات موجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.