«فریدون یاسمی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: پس از راستی‌آزمایی اداوات کشاورزی با هماهنگی سازمان‌های ذیربط و براساس طرح پایش اداوات کشاورزی در استان، تعداد این دستگاه‌ها از حدود ۳۱ هزار (قبل از پایش) به ۲۵ هزار و ۴۸۰ دستگاه (بعد از پایش) رسیده است.

وی توضیح داد: پس از کاهش ۶ هزار دستگاه اداوات کشاورزی در طرح پایش، ۱۲ میلیون لیتر گازوییل عرضه شده به اداوات کشاورزی نیز از ابتدای فروردین ۹۸ تا پایان اسفند ماه۹۸ نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته است.

وی هدف از اجرای این طرح را، مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در استان، کنترل بیشتر و نظارت برمصرف درست فرآورده‌های نفتی، منطقی کردن مصرف سوخت ادوات کشاورزی گازوییل سوز (تراکتور) و کاهش تردد مالکین در سطح این منطقه عنوان کرد.

به گفته او، در این طرح شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله سازمان تعاون روستایی و جهادکشاورزی در بازدید فیزیکی و ثبت مشخصات فنی ادوات کشاورزی در فرم مخصوص نسبت به نصب برچسب راستی آزمایی اقدام می‌کند.

وی افزود: براساس نتایج راستی آزمایی و سطح زمین زیرکشت، سوخت موردنیاز کشاورزان دارای ادوات کشاورزی، تعیین و به ۴۳۳  فروشندگی‌ روستایی ارسال و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه با قدردانی از همکاری صاحبان ادوات کشاورزی و ادارات مرتبط در اجرای این طرح، تشریح کرد: با ایجاد وحدت رویه یکسان و جلوگیری از سلیقه های مختلف؛ برنامه‌ریزی برای توزیع فرآورده نفت گاز از طریق فروشندگی‌های عرضه روستایی هر بخش، ضمن صیانت از این سرمایه ملی، از تضییع حقوق صاحبان ادوات کشاورزی و قاچاق فرآورده‌های نفتی جلوگیری می‌شود.

وی اظهارداشت: اکنون ۴۳۳ فروشندگی در منطقه کرمانشاه فعال است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.