محبت جمالی نیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تحقق شعار جهش تولید با کار و تلاش مضاعف و تغییر در نگاه مدیریتی و انجام اقدام های هوشمندانه میسر می شود.

 وی اظهارداشت: با توجه به تحریم های دشمنان و برای رفع اقتصاد متکی به نفت باید با توان دولت و مشارکت مردم و استفاده از توان داخلی در مسیر جهش تولید حرکت کنیم.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: برای جهش تولید نیازمند حمایت حوزه رسانه و همچنین شبکه مجازی، تسریع در صدور مجوزهای تسهیل در انجام کارهای اداری و تاثیرگذار، توجه به افزایش در سهم تسهیلات اعطایی در بخش صنعتی، کشاورزی، دام و طیور و تشویق سرمایه داران برای راه اندازی طرح های صنعتی در مناطق محروم و کاهش نرخ مالیاتی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم هستیم.

جمالی نیا اضافه کرد: در سرپل ذهاب با وجود بسترهای لازم که یکی از مناطق ویژه کشاورزی و زرخیز است با توجه به سامانه گرمسیری که بیش از ۲۵ هزار هکتار زمین را تحت پوشش قرارمی دهد، توسعه کشت غلات و صیفی جات و آبزیان می تواند باعث جهش تولید شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۳ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سرپل ذهاب تحت پوشش غلات است و همچنین اراضی قابل توجهی نیز زیرکشت صیفی جات و آبزیان است که می تواند عملکرد سه برابری در تولید بخش کشاورزی داشته باشد و باعث جهش تولید شود.

شهرستان سرپل ذهاب با ۹۰ هزار تن جمعیت،  ۸۸ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.