حجت الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بالغ بر ۳۲هزار هکتار از زمین‌های ملی استان زنجان موقوفه است، اظهار داشت: اوقاف آمادگی دارد امکان استفاده از این زمین‌ها را برای افرادی که برنامه و طرح سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف دارند، فراهم کند.

وی با بیان اینکه استفاده از زمین های موقوفه به شرط پرداخت حقوق موقوفات با موانع خاصی روبه‌رو نیست، افزود: زمین های در اختیار اوقاف در زنجان ظرفیت ها و ویژگی های متعددی دارند و برای بهره برداری در زمینه های مختلف، قابل استفاده است.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه با توجه به جنبه‌های اقتصادی وقف استفاده از این ظرفیت در تحقق شعار سال تاثیرگذار خواهد بود، گفت: بیشتر موقوفات استان  مربوط به زمین‌های کشاورزی است و این زمین ها مستعد سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد اشتغال و جهش تولید است و می توان برای اجرای طرح های مختلفی از جمله ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و باغداری از ظرفیت این اراضی به بهترین شکل استفاده کرد.

حجت الاسلام کرمی افزود: در راستای بهره گیری از محدوده های اوقافی استان که دارای معدن هستند،  جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اکتشاف و بهره‌برداری از سه محدوده معدنی در دستور کار است و عواید آن صرف نیات واقفینو امور خیریه خواهد شد.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در این استان ثبت شده است که این موقوفات حدود ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.