آرمان شریفی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از یاوران وقف و روحانیون بانه با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی در طرح های سرمایه گذاری سهیم نیستند، اظهار داشت: سرمایه این طرح ها از محل مازاد بر مصرف مساجد تامین و درآمد حاصل نیز با حفظ نیت واقف صرف هزینه های ضروری مساجد، حقوق ماموستاییان و طلبه ها می‌شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ رقبه شهرستان بانه درآمد زا است، افزود: اجاره تمام موقوفات به موقع پرداخت و در راستای نیت واقفین خیر اندیش هزینه میشود البته تمام حق و حقوق موقوفات حفظ و در صورتی که حقوق موقوفات پرداخت نشود به صورت جدی موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

شریفی اضافه کرد: امسال ۱۷ وقف به ازرش ۵۰ میلیارد ریال در بانه ثبت شد شمن اینکه در سه سال اخیر رتبه برتر کشوری را به لحاظ وقف و اجرای برنامه و سیاست های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور کسب کرده ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه یادآور شد: امسال ۳۹۰ اجاره نامه شهری و روستای با کاربری کشاورزی و خدمات اداری برای موقوفات تنظیم و تمدید شده و کارشناسان اداره اوقاف و امور خیریه از ۵۰۰ رقبه به صورت میدانی بازدید کرده‌اند.

 در شهرستان بانه ۳۱۶ وقف، و یک هزار و ۶۸۳ رقبه مسکونی، تجاری و کشاورزی، ۳۳ مدرسه و ۲۲ ساختمان اداری وقفی وجود دارد،  بیش از ۷۰۰ نوع نیت وقف وجود دارد که در شهرستان بانه بیشتر موقوفات با نیت وقف بر مساجد و ترویج فعالیت های قرآنی است.
مهمترین موقوفات شهرستان بانه موقوفه حاج عبدالله ابراهیمی، موقوفه بانو بنفشه، موقوفه حاج کریم وثوقی، موقوفه آمنه رسول پناه، موقوفه آغا خان و خدیجه خانم است که موقوفه آغا خان و خدیجه خانم از موقوفات شاخص شهرستان است که شامل ساختمان اداری فرمانداری بانه، فرمانده انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی است.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت د ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.