علی اصغر هدایتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته، این رقم برای ۱۳ بانک دولتی و خصولتی استان بسیار پایین است.

وی یادآور شد: با وجود اینکه صنایع بزرگی در استان داریم ولی منابع بانکی ارزی در سیستم بانکی بسیار پایین است که این امر نشان می دهد بیشتر این منابع در خارج از استان سرمایه گذاری می شود.

هدایتی خاطرنشان کرد: پیگیری های بسیاری صورت گرفته که بتوانیم این منابع را در خود استان داشته باشیم ولی تا امروز به دلیل محدودیت ها و هر دلیل دیگر نتیجه ای نگرفته ایم.

وی اظهار داشت: بیشترین منابع ارزی فعلی مربوط به افراد حقیقی است و شرکت های بزرگ سهم چندانی در این رابطه ندارند.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی افزود: در صورتی که این منابع ارزی و ریالی به استان انتقال داده شود بانک ها می توانند با قدرت بیشتر نسبت به پرداخت تسهیلات به مردم و رفع مشکلات اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی برخی مواقع در پایان هر ماه پرداخت حقوق ها نیز به سختی انجام می شود بنابراین انتقال این منابع می تواند در بهبود این وضعیت بسیار تاثیرگذار باشد.

هدایتی در ادامه اظهار داشت: مصارف بانک‌های خراسان شمالی از ۶۱ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال در مجموع سال گذشته به ۷۳ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری رسیده که از رشد ۱۹.۷۶ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: بیشترین رشد مصارف بانک ها، مربوط به بخش های کشاورزی، مسکن و ساختمان، بازرگانی و خدمات و صادرات بوده است.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی میزان منابع بانک های استان در نیمه نخست امسال را با ۹.۵ درصد رشد مبلغ ۶۱ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال دانست و گفت: این در حالی است که این میزان در مجموع سال گذشته ۵۵ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: بخش اعظم این رشد منابع نیز مربوط به افزایش حقوق کارکنان دولتی است که نشان می دهد عملا افزایش چندانی در بخش های دیگر منابع استان نداشته ایم.

کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی از ۱۳ بانک دولتی و خصولتی تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.