شهاب الدین بیمقدار روز سه شنبه در نشست سرمایه گذاری مراغه افزود: ایجاد این شرکت می تواند موجب ایجاد رویه واحد و برنامه ریزی و چشم‌انداز مناسب برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی این شهرستان شود.

وی ادامه داد: شرکت های خصوصی، سازمان های مردم نهاد و تعاونی ها و نیز شخصیت های حقیقی و حقوقی می توانند با مشارکت در ایجاد این شرکت مادر تخصصی، زمینه های سرمایه گذاری در بخش های تولیدی را تسهیل کنند.

بیمقدار اضافه کرد: جذب سرمایه های کلان و سرگردان و بکارگیری آنها در ایجاد واحدها یا توسعه آنها از پیامدهای مثبت راه اندازی هلدینگ ها و شرکت های مادر خواهد بود.

وی افزود: سرمایه گذاری در بخش هایی چون معادن، کشاورزی، صنایع تبدیلی، دانش بنیان، بوم گردی و صنایع در مراغه که از پتانسیل های بزرگی در این حوزه ها برخوردار بوده با ایجاد شرکت مادر تخصصی و هلدینگ تسهیل می شود.

وی ادامه داد: هلدینگ ها و شرکت های مادر تخصصی با توجه به گستردگی و توان خود در تصمیم گیری های کلان مشکارت فعالی داشته باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آذربایجان شرقی تنها استانی است که بیشترین واحدهای تولیدی آن از بخش های خصوصی هستند و این مایه امیدواری برای توسعه اقتصادی منطقه است.

فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به تصویب و وجود منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان زمینه های مساعدی برای ایجاد و تاسیس شرکت مادر تخصصی و هلدینگ سرمایه گذاری وجود دارد.

حمید شکری افزود: حمایت از سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی در این شهرستان از ضرورت های موجود بوده و عزم دولت تدبیر و امید نیز در این راستا قرار دارد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.