به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل حیدری اظهار داشت: در یک ماهه نخست سال جاری ۱۱۲ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۲۳۳ دلار کالا به وزن ۲۸۴ هزار و ۴۱۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن ایجاد محدودیت‌های تردد مرزی، کشور عراق فعالیت‌های تجاری خود را با کشور ایران محدود کرده است به این جهت از بین گمرکات مرزی خسروی و پرویزخان و بازارچه مرزی سومار، شوشمی و شیخ صله، تنها گمرک مرزی پرویزخان در حال تبادل کالا با کشور عراق است لذا ۶۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۶۷۱ دلار با وزن ۱۹۱ هزار و ۶۷۵ تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه و پرویزخان، اظهار و صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۴۴ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۵۲۷ دلار کالا با وزن ۹۳ هزار و ۱۱۷ تن از طریق مرز پرویزخان به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

این مسئول عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را رب گوجه فرنگی، هندوانه تازه، پنیر، فرآورده‌های مخصوص تغذیه کودکان شیرخوار، خربزه، سیب تازه، شیر و خامه شیر که میزان مواد چرب آن مساوی یک درصد یا کمتر باشد، بیسکویت‌هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده‌اند، خیاروخیارترشی تازه یا سرد کرده، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه، بادمجان تازه یا سرد کرده، انواع شیر و خامه، گریدلوله به صورت پودر، عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

وی بیان داشت: مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در یک ماهه نخست سال ۱۳۹۹ ازگمرکات کرمانشاه و پرویزخان را ۱۹۸ نوع کالا عنوان نمود و افزود در یک ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۸ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.