خلیل حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع صادرات انجام شده ۶۴۴ میلیون و ۹۳۵ هزار دلار با وزن یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۴۱ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۵۵۶ میلیون و ۴۹۹ هزار دلار کالا با وزن یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۵۲۵ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن پنج درصد افزایش و از حیث ارزش ۳۰ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه‌فرنگی تازه یا سردکرده، میله‌های آهنی یافولادی گرم نوردشده، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، پنیر، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، هندوانه تازه، انواع کاشی دیواری، آهن یا فولاد تخت نورد شده با پهنای حداقل mm۶۰۰ آبکاری شده یا اندودشده باروی، بیسکویت‌هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده‌اند و ماست ذکر کرد.

حیدری همچنین رب گوجه‌فرنگی، سوسپانسیون، انواع محصولات نایلونی و پلاستیکی، سفره یکبار مصرف، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده امانه کنده کاری شده و حکاکی شده را از دیگر کالاهای صادراتی از گمرکات استان عنوان کرد و افزود: بیشتر این کالاها به کشور عراق صادر می‌شود.

وی مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در هفت ماه سپری شده از سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه  را ۶۸۲ نوع کالا ذکر کرد و گفت: در این مدت در مجموع از گمرکات استان به ۲۶ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب‌نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.