به گزارش ایرنا، هدایت حاتمی روز شنبه در این نشست به سابقه تاریخی روابط ایران با عراق بخصوص مناطق کردنشین این کشور اشاره کرد و افزود: زبان، فرهنگ، دین و مرزهای مشترک عواملی هستند که باعث همگرایی بیشتر بین ایران با مناطق کردنشین عراق شده و از همین رو این پیوندها به سادگی از بین نمی رود و سابقه تجارت مرزی بین اقلیم و کرمانشاه بیانگر این مسئله است.
حاتمی زیرساختهای ایجاد شده توسط کشورمان را نشانگر اهمیت داشتن تجارت های مرزی دانست و افزود: ما باید با تجهیز گمرکات و همچنین ایجاد زیرساختهای بیشتر میزان تجارتمان را به بالاترین حجم برسانیم و در این زمینه نیازمند گفتگوها و ارتباطات بیشتری هستیم.
وی به آمادگی کشورمان در خصوص ایجاد شهرک های مشترک اقتصادی و صنعتی نیز اشاره و بیان داشت: ما در بازارچه های پرویزخان، شوشمی، شیخ صله و تیله کو که دارای مرز مشترک با اقلیم هستند، سرمایه گذاری های فراوانی انجام داده ایم و می خواهیم که از تمام ظرفیت های مرزی برای افزایش تجارت استفاده کنیم و این نیازمند آن است که مسئولین عراق و اقلیم اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.
در پایان «کاک جلیل» مسئول گمرکات اقلیم و تنی چند از مسئولین گمرکات مرزی اقلیم با تشکر از تلاشهای مسئولین کمرک استان کرمانشاه در خصوص ارائه کلاسهای آموزشی در خصوص آشنایی پرسنل گمرکات اقلیم در خصوص قوانین و مقررات ترانزیتی، خواهان ادامه این همکاریها شدند.
سال 97 در مجموع 2 میلیارد و907 میلیون و 370 هزار و 376 دلار کالا به وزن پنج میلیون و 896 هزار و 882 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.