خلیل حیدری روز چهارشنبه به ایرنا افزود: یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۶۹۱ دلار با وزن سه میلیون و ۱۵۹ هزار و ۷۰۷ تن از این کالاها در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت یک میلیارد و  ۱۹ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۰۵ دلار کالا با وزن ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۹ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

او مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در سال ۱۳۹۸ از گمرکات استان کرمانشاه را ۸۵۲ نوع کالا اعلام کرد و گفت: در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۳ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، انواع کاشی و سرامیک، رب گوجه فرنگی، پنیر، سیب زمینی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده و سیب تازه اعلام کرد.

به گفته حیدری، همچنین سال گذشته از استان کرمانشاه سفره یکبار مصرف، آهن یا فولاد تخت نورد شده با پهنای حداقل mm۶۰۰ آبکاری شده یا اندودشده باروی، انواع کیک و کلوچه، دوغ و ماست، رخام پولیش داده شده و حکاکی شده صادر شده است.

وی اظهار داشت که بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.