ماشاالله ارویسی روز شنبه به ایرنا افزود: امسال به منظور حمایت از تولید و ادامه روند خودکفایی در تامین گندم موردنیاز کشور، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز کشاورزان در دستور کار است و دولت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت نان، آرد را با همان قیمت سابق بدون هیچ‌گونه افزایشی در اختیار واحدهای نانوایی قرار می دهد.

وی هرگونه تصمیم گیری در خصوص قیمت گذاری نان را در حوزه اختیارات کارگروه شورای پایش گندم، آرد و نان استانداری دانست و اظهارداشت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه به عنوان متولی خرید تضمینی گندم و همچنین تامین آرد مورد نیاز واحدهای خبازی سراسر استان، هرگونه افزایش قیمت در این حوزه را تکذیب می کند.

او کل مراکز ذخیره سازی گندم را در استان ۶۰ مرکز دانست و افزود: استان کرمانشاه ظرفیت توام ذخیره سازی بیش از یک میلیون و ۴۵۹ هزار تن معادل ۱۰ درصد از ظرفیت ذخیره سازی کل کشور را دارد.

ارویسی، در بخش دیگری از سخنان خود، ظرفیت تولید آرد در استان کرمانشاه را ۷۳۰ هزار تن اعلام کرد.

رییس اتحادیه خبازان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا؛ افزایش قیمت نان در استان را تکذیب کرد و گفت: نان در اکثر استان ها افزایش یافته اما هنوز در کرمانشاه افزایش قیمت نداشته ایم.
اعتضاد علیزاده، افزایش قیمت نان را نیازمند قیمت گذاری جدید از سوی کارگروه شورای پایش گندم، آرد و نان استانداری دانست و گفت: مقرر شده در روزهای آینده این شورا در استانداری تشکیل شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار ۵۹۵ روستا دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.