علی محمد زوراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پاوه هرچند این عنوان را به خود اختصاص داده اما نسبت به مدت مشابه سال قبل که بارندگی آن به یک هزار و ۱۳۸.۵ میلی متر می رسیده ۶۱ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۲۱ درصد با کاهش بارندگی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: گواور با ۴۴۰.۲ میلی متر و ماهیدشت با ۴۳۳.۵ میلی متر، بارندگی در رده های دوم و سوم شهرهای پربارش استان طی ۶ ماهه دوم سال گذشته قرار گرفتند.

زواروند تصریح کرد: در این مدت شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان نیز شاهد بارشی به مقدار ۴۰۳.۶ میلی متر بود که نسبت به سال قبل که ۴۷۵.۳ میلی متر باران باریده بود ۱۵ درصد کاهش اما نسبت به دوره بلندمدت ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه به بارش های اول مهر تا پایان اسفند دیگر مراکز شهرستان ها نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت روانسر شاهد ۴۲۴.۴ میلی متر، سرپل ذهاب ۳۲۸.۷ میلی متر، اسلام آبادغرب ۳۶۸ میلی متر، کنگاور حدود ۳۶۳ میلی متر، قصرشیرین ۱۹۸.۲ میلی متر، سنقروکلیایی ۲۸۲ میلی متر، گیلانغرب ۲۹۱.۴ میلی متر، جوانرود ۳۷۷ میلی متر، صحنه ۳۸۷ میلی متر، هرسین ۳۶۰.۷ میلی متر، ثلاث باباجانی ۳۲۴.۵ میلی متر و کرندغرب ۴۰۴.۸ میلی متر بارندگی بوده اند.

وی با بیان اینکه در همه نقاط استان شاهد کاهش بارندگی ها نسبت به ۶ ماهه سال قبل بوده ایم، گفت: بیشترین کاهش از پاوه با ۶۱ درصد و کمترین کاهش نیز از کرمانشاه با ۱۵ درصد بوده است.

زوراوند همچنین با اشاره به در ۱۱ شهر و شهرستان استان میانگین بارش های امسال آنها از دوره بلند مدت کمتر بوده است، گفت: در ۹ شهره و شهرستان نیز میانگین بارش ها بیشتر از دوره بلند مدت بوده و تنها در سنقروکلیایی میانگین بارش ها نسبت به دوره بلند مدت برابری می کند.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه میانگین بارش ۶ ماه دوم استان از اول مهر تا ۲۹ اسفند ۹۸ را ۳۴۷ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل که ۵۶۸.۶ میلی متر بوده ۳۹ درصد کاهش نشاه می دهد اما با دوره بلند مدت برابری می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.