حجت الاسلام علی ملکی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قصرشیرین افزود: اقدام های ارزشمندی برای مقابله با ویروس کرونا درشهرستان قصرشیرین از سوی ادارات مختلف، شهرداری و نهادهای نظامی برای ضدعفونی و گندزدایی خیابان ها و معابر و نظارت بر ورودی های شهرستان و و اصناف و بازار انجام شده که قابل قدردانی است.

وی از تلاش های مجموعه بهداشت و درمان برای مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا که این روزها در خط مقدم مقابله با این بیماری ویروسی منحوس قرار دارند و همچنین تلاش اصحاب رسانه در راستای اطلاع رسانی صحیح در خصوص پیشگیری و آگاه سازی مردم در رابطه با این بیماری نیز قدردانی کرد.

امام جمعه قصرشیرین گفت: خیلی از اصناف برای عید برنامه ریزی کردند که در این ایام سودی ببرند اما براثر کرونا متضرر شدند که یک فشار مادی و روحی شدیدی برای آن ها به وجود آمد و کارگران و افراد روز مرد نیز دچار خسارت های زیادی شدند که این روزها دچار مشقت و سختی بسیاری هستند.

ملکی افزود: این روزها باید همه دست به دست هم بدهیم و با مشارکت از نیازمندان آن ها را تنها نگذاریم و تشکیل قرارگاه مساوات و همدلی برای حمایت از آن ها است که در این زمینه کارمندان ادارات می توانند درصدی از حقوق خود را به صورت دلخواه اختصاص دهند و در یک حساب واحد به سپاه پاسداران واریز می شود که سپاه با همکاری کمیته امداد و بهزیستی و ظرفیت شهرستان نسبت به شناسایی نیازمندان اقدام می کنند.
وی بر استفاده گمرک از ظرفیت تجار و پیله وران برای کمک به نیازمندان تاکید کرد و گفت: روحانیون و مبلغان و بزرگان شهرستان در مدت یک ماهه رمضان برای تبلیغ این امر خداپسندانه نهایت همکاری را داشته باشند.

امام جمعه قصرشیرین گفت: تاکنون ۴۱۸ خانوار نیازمند به جز افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی در این شهرستان شناسایی شده اندکه در این رابطه بانک اطلاعاتی افراد نیازمند با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و سپاه ایجاد می شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۴۹۹ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۹۵۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.