محمودرضا نیازی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی تجهیزات تفریحی منصوبه در شهربازی‌ها، زمین‌های بازی، مهدکودک‌ها، خانه‌های بازی کودک و ... مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است و در این راستا اداره کل استاندارد به منظور حفظ سلامت و ایمنی کودکان و ایجاد اطمینان خاطر خانواده‌ها تهمیدات سختگیرانه‌ای را در سال گذشته در پیش گرفت.
وی تصریح کرد: این اداره کل با هدف شناسایی نواقص و وضعیت موجود تجهیزات منصوبه در شهربازی‌ها، زمین های بازی، پارک محله‌ها، مهدکودک‌ها، خانه‌های بازی و ... طرح ویژه بازرسی واستانداردسازی با اولویت تجهیزات منصوبه در زمین های بازی، مهدهای کودک وخانه های بازی کودک سطح استان را آغاز که در مرحله نخست شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه انجام شد و سپس در مجموع بیش از یک هزار و ۵۰۰ بازرسی فنی و ارزیابی از آنها انجام گردید.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: گزارش بازرسی، نواقص (بحرانی و عمده ) و انطباق نداشتن تجهیزات بازی به شهرداری‌های مناطق ۸ گانه شهرستان کرمانشاه و ۱۴شهرداری شهرستانهای تابعه، اداره کل بهزیستی و اتحادیه‌ شرکت های خدماتی خانه های بازی کودکان اعلام شد که تاکنون بخشی از این مراکز فرآیند استاندارد سازی را انجام و موفق به اخذ تاییدیه ایمنی استاندارد شده اند.
دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه تاکید کرد: در راستای کاهش مخاطرات استفاده از تجهیزات و به منظور جلوگیری از بروز حوادث و ایجاد شهر دوستدار کودک، از تمامی بهره برداران شهربازی‌ها، خانه های بازی سرپوشیده و ... درخواست می شود در هنگام بهره برداری وسایل بازی به نکات و استانداردهای لازم توجه نمایند.
وی همچنین به مدیران مهدکودک ها یادآور شد که پیش از خرید تجهیزات بازی می بایست، از استاندارد بودن وسایل بازی اطمینان حاصل نموده و برای اخذ مجوز حین نصب برای مشاوره فنی با کارشناسان این اداره کل به عنوان دستگاه نظارتی مراجعه نمایند.
نیازی در پایان گفت: به منظور تامین ایمنی مردم این اداره کل نسبت به استانداردسازی تجهیزات بازی اقدامات عدیده ای انجام و با پیگیری مداوم و بعضا قهری با دستور دادستانی محترم، اقدام به پلمب برخی از تجهیزات بازی نموده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.