صابر حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تکمیل و ساخت و تعمیر واحدهای تخریبی و احداثی زلزله زدگان پس از زلزله آبان، شهرداری باجدیت تمام نسبت به تخلیه پارک ها و معابر شهری که در واقع از مطالبه های به حق شهروندان برای استفاده از فضاهای عمومی و بازگشت به زندگی عادی بود، اهتمام ویژه ای داشته است.

وی با قدردانی از همکاری مجموعه فرمانداری و دیگر ادارات متولی و مشارکت نیروی انتظامی در رابطه با جمع آوری کانکس های اسکان موقت، اظهارداشت: شهرداری بعد از جمع آوری کانکس ها بلافاصله نسبت به احیا و بازسازی بوستان ها و معابر شهری اقدام کرد که می توان به احیای بوستان های زیتون، جنگلی، حاشیه شهر، مسکن مهر و فضای سبز بلوارهای سطح شهر و اجرای موزاییک فرش پیاده روها، جدول گذاری و آسفالت معابر شهری و همچنین راه اندازی شهربازی نام برد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: باوجود اتمام بازسازی بسیاری از واحدها، کانکس هایی در سرپل ذهاب به مکانی برای حضور افراد مجرد و یا معتادان تبدیل شده بود که جمع آوری کانکس ها در دستور کار قرار گرفت.

حسن پیرکرمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در روزهای اخیر دست فروشانی که اقدام به عرضه سبزی های بهاری می کردند برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا به محدوده قره بلاغ انتقال یافتند.

وی اظهارداشت: با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا و تجمع مردم برای خرید گیاهان بهاری در پل انقلاب سرپل ذهاب براساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان تمام دست فروشان عرضه کننده گیاهان بهاری در داخل شهر جمع آوری و به خارج از شهر انتقال یافتند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.