مهدی نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ ها شامل بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب هستند.
وی تصریح کرد: این طرح در روستای قلعه گلحصار کهریزک به صورت پایلوت اجرا شد و هم اکنون در سایر روستاها نیز در حال اجراست.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری افزود: توسعه و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن معیشت و اشتغال آنها بوده و بر همین اساس موضوع توسعه روستایی با محوریت اشتغال پیگیری می شود.
وی عنوان کرد: با توجه به فرسودگی منازل مسکونی جنوب تهران، مقاوم سازی و نوسازی این نوع بافت ها در راستای ایمنی و امنیت ساکنان در هنگام وقوع زلزله یک ضرورت و نیاز به شمار می رود.
نخعی ادامه داد: از آنجایی که این شهرستان به نسبت سایر نقاط استان دارای جمعیت روستایی زیادی است، نیاز به توجه بیشتری در زمینه پیشگیری قبل از وقوع حوادث و زلزله دارد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری افزود: بر این اساس وام قرض الحسنه 250 میلیون ریالی به منظور ساخت هر واحد مسکونی به صاحبان مسکن در روستاها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: مبلغ 40 میلیون ریال وام بلاعوض و 80 میلیون ریال هم از محل تسهیلات به منظور نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستاییان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در شهرستان ری 124 روستا وجود دارد که در 94 روستا طرح هادی اجرایی شده است.
این شهرستان جنوبی استان تهران با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی همچون زلزله، فرونشست زمین و سیل است که بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی به کاهش تلفات و خسارت های این حوادث کمک می کند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.