سیروس بهرامی روز دوشنبه به ایرنا افزود: از سوی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی سامانه ای به آدرس myst.mcth.ir معرفی شده است تا تمامی تاسیسات گردشگری با مراجعه به این سایت ضمن ثبت اطلاعات، میزان خسارت خود را نیز درج کنند.

وی اظهارداشت: برای بررسی میزان خسارت، فعالان تمامی تاسیسات گردشگری پس از ثبت در این سامانه، کمیته بررسی تشکیل و به امور مربوطه رسیدگی خواهد شد.

بهرامی خاطرنشان کرد: پس از بررسی میزان خسارت فعالان بخش گردشگری از کمک های خوبی برخوردار می شوند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید» گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا خسارت فراوانی بر بخش گردشگری وارد شد که از سوی دولت تدبیر و امید برنامه ریزی مناسبی برای برون دفت از این بحران اندیشیده شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوانرود افزود: باتوجه به پیگیری های مستمر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دولت با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه های گردشگری و صنایع دستی بسته های حمایتی خوبی برای واحدها و فعالان گردشگری و صنایع دستی مصوب کرده است.

بهرامی اظهار داشت: امهال سه ماهه مالیات بر درآمد مالیات بر ارزش افزوده، تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط بانکی، امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع دستی، تعویق پرداخت قبوض آب، برق و گاز به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی، امکان استفاده واحدها و فعالان گردشگری و صنایع دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد (طرح گام) و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد بخشی از بسته های حمایتی دولت از بخش گردشگری و صنایع دستی است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

۲۷ هتل، سه هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، هفت سفره خانه، ۱۵ واحد پذیرایی بین راهی منفرد، ۱۷ رستوران بین راهی، ۱۴ مجتمع گردشگری، حدود ۲۰ اقامتگاه بوم گردی، ۵۰ خانه مسافر دارای مجوز موقت در سطح استان کرمانشاه وجود دارند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.