احمد حمزه زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و لغو مسافرت های داخلی و خارجی، تمهیدات لازم جهت جبران خسارات به وجود آمده اتخاذ می شود، ادامه داد: به دنبال لغو سفر و تورهای سیاحتی داخلی و خارجی، استرداد هزینه سفرها توسط دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ شد و در این راستا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه تعیین میزان خسارات برای تمامی تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی کرده است.

وی ادامه داد: فعالان حوزه گردشگری استان می توانند با مراجعه به آدرس  myst.mcth.ir ، ضمن ثبت اطلاعات، میزان خسارت را نیز در این سامانه اعلام کنند.

حمزه زاده گفت: برای بررسی میزان خسارت فعالان تمامی تاسیسات گردشگری پس از ثبت در این سامانه، کمیته بررسی تشکیل و به امور مربوطه رسیدگی خواهد شد.

شیوع بیماری ویروسی کرونا و تبعات ناشی از آن آثار منفی گسترده‌ای بر صنعت گردشگری به همراه داشته است که در پی کاهش سفرها و لغو رزروهای مسافران، سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری خسارت فراوانی متحمل شده‌اند و بر این اساس حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش با توجه به حجم زیاد سرمایه درگیر در این صنعت مورد توجه دولت قرار دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.