محمدرضا درند روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در فرهنگ‌های مختلف تئاتر به عنوان یک برنامه انسان‌ساز،تربیتی و آموزشی نگاه می‌شود که نفس به نفس با مخاطب ارتباط برقرار کرده و با او همزادپنداری می‌کند.

وی افزود: تئاتر زبان گویایی دارد که می‌تواند با آموزش‌های خود مسیر زندگی افراد را تغییر دهد و این در حالی است که هیچ‌کدام از بسترهای ارتباطی و اجتماعی دیگر مانند سینما و تلویزیون و حتی کلاس‌های آموزشی و مشاوره چنین قابلیت و تاثیرگذاری را ندارند.

درند، سیاست اصلی و مهمترین وظیفه انجمن هنرهای نمایشی را تولید و حمایت از اجراهای عمومی اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه سال ۹۸ بدترین شرایط ممکن را داشتیم و با توجه به اینکه بیشترین بار طرح و برنامه بر دوش انجمن هنرهای نمایشی است، اما همه حمایت‌های مالی از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد قطع شد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وضعیت تولید و حمایت از اجراهای عمومی اسف‌بار است، افزود: امروز هنرمندان تئاتر هیچ انگیزه و امیدی برای فعالیت و تولید ندارند چون مدام شعار حمایت می‌شنوند اما از عمل خبری نیست.

وی افزود: وزارت‌خانه و شورای انقلاب فرهنگی با مصوبات مختلفی حمایت و تولید اجراهای عمومی را بر عهده اداره کل ارشاد گذاشته است اما از سال ۹۵ تاکنون در این زمینه انجمن ریالی را دریافت نکرده است و امیدواریم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که قول همکاری و پیگیری در این زمینه را داده است، به این قضیه ورود کند.

درند در خصوص فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی بعد از انتشار ویروس کرونا هم گفت:­ بعد از انتشار این ویروس شاید جز معدود انجمن‌هایی در کشور هستیم که خیلی جدی به قضیه ورود کردیم و با راه‌اندازی جشنواره‌ای در فضای مجازی و ایجاد پویش مردم را به قرنطینه خانگی ترغیب و تشویق کردیم.

وی هدف از ایجاد این جشنواره‌ی طنز را ایجاد شور و نشاط در خانه و دورکردن حس یاس و ناامیدی از همشهریان دانست و افزود: تاکنون ۲۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که نشان می‌دهد استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفته است .

علاقه‌مندان می‌توانند در سه بخش استندآپ کمدی،تئاتر کودک و تئاتر عروسکی فیلم‌های خود را در مدت حداکثر ۵ دقیقه و تا ۱۰ فروردین به شماره واتس آپ دبیرخانه جشنواره به شماره ۰۹۱۹۶۸۸۶۳۰۳ ارسال کنند.

محمدرضا درند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.