کیوان حبیبی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی تئاتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هنر در طول سالیان گذشته همواره فراز و فرود بسیاری داشته و گاهی رونق و گاهی با رکود مواجه شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵ گروه حرفه‌ای و بیش از ۲۰ گروه جوانان در زمینه هنرهای نمایشی در استان فعال هستند.
این مسوول با بیان اینکه خانواده بزرگ تئاتر قزوین بیش از یک هزار نفر هنرمند فعال دارد، افزود: بسیاری از هنرمندان تئاتر استان کارمند و حقوق بگیر موسسه‌ای نیستند و در شرایط فعلی با بحران اقتصادی مواجه هستند.
حبیبی ادامه داد: هر سال در این ایام حداقل ۹ اجرای تئاتر در شهر برگزار می‌شد و روزهای پایانی سال و نوروز اوج کار هنرمندان به شمار می‌آمد ولی امسال به دلیل شیوع کرونا تمامی برنامه ریزی‌های ما به هم خورد.
وی مشکلات مالی را از بزرگترین چالش‌های تئاتر در استان دانست و تصریح کرد: بزرگترین نقطه ضعف ما در بحث منابع مالی و امکانات سخت افزاری است، هرچند که اداره کل ارشاد در حد بضاعت خود تلاش می‌کند ولی باید دستگاه‌های دولتی، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و شورای شهر حامی هنرمندان باشند.
حبیبی با بیان اینکه احداث خانه تئاتر قزوین یکی از راه‌های حمایت از هنرهای نمایشی است، افزود: تکمیل این خانه در کنار فعالیت گروه‌های نمایشی در ۲ سالن کتابخانه علامه رفیعی و کتابخانه امام خمینی، نقش پررنگی در رفع نیازهای شهروندان و هنرمندان ایفا خواهد کرد و گام موثری در اعتلای هنر تئاتر محسوب خواهد شد.
وی با بیان اینکه قزوین، ظرفیت زیادی در هنرهای نمایشی دارد، تاکید کرد: اهالی هنر استان هرگاه مورد حمایت مسوولان قرار گرفته‌اند در اجراهای شهری مخاطبان بسیاری را جذب کرده و در جشنواره‌های معتبر کشوری خوش درخشیده‌اند.
این هنرمند قزوینی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و شرایط اضطراری جامعه گفت: ما از اسفندماه سال گذشته تاکنون هیچ نمایشی را به روی صحنه نبرده ایم و شایسته است دولت هنرمندانی که خانه نشین شده‌اند را مورد حمایت قرار دهد.
رییس انجمن‌ هنرهای نمایشی استان یادآور شد: از وزارت فرهنگ و ارشاد درخواست کرده‌ایم حق بیمه تامین اجتماعی و درمانی هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر در سه ماهه اول امسال پرداخت شود تا در این شرایط سخت اقتصادی حداقل کمک ممکن به اهالی هنر صورت گیرد.
هفتم فروردین ماه برابر با ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.