رهبریار که دغدغه فرهنگ در کلامش پیداست روز چهارشنبه در مصاحبه ای با خبرنگار ایرنا می گوید: این روزها در تعطیلی کتابخانه و خانه ماندن های اجباری فعالیت ما بیش از گذشته شده و دلتنگی های ما در قالب قصه در بستر پادکست و فیلم جاری شده است.

وی می افزاید : ازین رو این روزها را در خانه می مانم و به همراه همسرم و با امکانات محدود در دسترس سعی می کنیم تولیدات فرهنگی جذابی برای مخاطبان کتابخانه سیار قاصدک تهیه کنیم.
وی اظهار داشت: در این روزهایی که تنها خانه نشینی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک می کند، تکنولوژی و فضای مجازی است که به یاری آمده  تا شاید روزهای کسالت بار را با دلتنگی کمتری سر کنیم و بتوانیم با استفاده از این فضا ، خانه مانی را برای کودکان سهل تر و یا حتی خوشایند کنیم.
وی ادامه می دهد: کودکان کار که در زمینه های مختلف تولیدی، خدماتی و یا مشاغل کاذب به کار مشغولند، ضمن محرومیت از حقوق اولیه انسانی بویژه حق آموزش و سلامت جسمی و روانی، در معرض انواع آسیب ها و خشونت های روحی و جسمی قرار دارند.
رهبریار افزود: کتابخانه عمومی سیار قاصدک رشت که از۲۲بهمن ماه سال ۱۳۹۵ با ارائه خدمات متنوع فرهنگی و تامین نیازهای مطالعاتی مردم مناطق فاقد کتابخانه در محله های جماران، مسکن مهر، جانبازان، کسبخ، فخب، سیاه اسطلخ، پاسکیاب، حمیدیان، نخودچر و پسیخان آغاز به کار کرد تاکنون توانسته با اجرای برنامه های فرهنگی متنوعی چون جمع خوانی، قصه گویی، نشست های کتاب خوان در مدارس و مهدهای کودک در جمع کودکان کار شهر رشت محبوبیت فراوانی کسب کند و امروز بخشی از آن کودکان با گوشی های ساده به جمع گروه قصه خوانی پیوسته اند.
وی اظهار داشت: گویا دلتنگی و نگرانی تنها منحصر به جمع خانواده و دوست و آشنا نیست؛ فعالیت تعدادی از همکاران کتابدار در فضای مجازی حکایت از دلتنگی کتابداران و اعضای کتابخانه ها دارد و باید قدر بدانیم این ارتباطات راه دور را که امید و انگیزه می دهد تا این روزهای سخت را تاب بیاوریم.
صمد رهبریار گفت: از همه خانواده ها می خواهم بیش از پیش مراقب خود باشند؛ ماندن در خانه را جدی بگیرید و به آن به چشم یک فرصت نگاه کنند؛ فرصتی برای کسب آگاهی بیشتر و بدانید که آگاهی تنها از کتاب به دست نمی آید، تماشای یک فیلم و خلق یک نقاشی نیز درس هایی برای آموختن دارد.
 علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برای حضور و استفاده از امکانات این کتابخانه سیار و اطلاع از برنامه ها و ساعات حضور این کتابخانه در محلات ۱۰گانه شهر رشت می توانند با مراجعه به وبلاگ کتابخانه، آدرس http://ghasedaklibrary.blog.ir/  از آن بهره مند شوند.
بیش از ۶۵ هزار نفر هم اکنون عضو فعال ۱۰۰ کتابخانه عمومی در استان گیلان بوده و از امکانات این مجموعه ها در ساعات مختلف شبانه روز استفاده می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.