حجت الاسلام «هادی عسگری» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، به برخی خدمات ارایه شده به افراد زیرپوشش بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: یکی از آنها پرداخت ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۷۵۱ نفر بوده است.

وی اظهار داشت: از دیگر خدمات ارایه شده به خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنان، پرداخت ۱۱۸ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال تسهیلات رفاهی به یک هزار و ۴۰۱ نفر از افراد تحت پوشش بوده است.

حجت الاسلام عسگری همچنین از پرداخت تسهیلات مسکن به یک هزار و ۱۹۳ متقاضی زیرپوشش بنیاد شهید استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از ۳۷۲ نفر نیز حمایت خوداشتغالی و کارآفرینی به عمل آمده است.

مدییرکل بنیاد شهید کرمانشاه یادآور شد: در سال جاری به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش خدمات مشاوره ای و مددکاری ارایه و در قالب طرح سپاس نیز ۱۷ هزار و ۸۰۰ مورد دیدار با جامعه ایثارگری استان توسط مسوولان و دستگاه ها انجام شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده کمک به جذب ۱۳۵ نفر از فرزندان شهدا در دستگاه های اجرایی استان عنوان و تصریح کرد: تمامی خدمات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا ۲۰ اسفند صورت گرفته است.

حجت الاسلام عسگری در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه درمان نیز اشاره و اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده ۱۰۲ هزار و ۱۷۷ نفر از خانواده های معظم شهدا و همچنین جانبازان و ایثارگران و افراد تحت تکفل آنها از خدمات درمانی و پزشکی برخوردار شده اند.

این مقام مسوول ویزیت در منزل ۲ هزار و ۹۶ نفر از افراد تحت پوشش بنیاد شهید که در معرض آسیب بودند و برگزاری ۹۶۸ مورد کمیسیون پژشکی ویژه جانبازان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

حجت الاسلام عسگری در خصوص برنامه های اجرا شده حوزه فرهنگی نیز گفت: در این راستا ۳۰۰ نفر از جانبازان ۷۰ درصد با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مشهد مقدس اعزام شده اند.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه های اجرا شده این حوزه برگزاری اردوهای یک روزه و اعزام ۹۳۴ نفر به این اردوها بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان کرمانشاه، گفت: در همین راستا ۷۰۰ بسته بهداشتی و مواد عفونی، سه هزار و ۶۰۰ عدد ماسک و یک هزار و ۷۰۰ عدد دستکش تهیه و در اختیار جانبازان، ایثارگران و خصوصا جانبازان ۷۰ درصد قرار دادیم.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه تعداد جانبازان استان را ۱۹ هزار و ۶۱۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۵۰ نفر آنان را جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می دهند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.