دکتر «مهوش معاذی نژاد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روزها هر رسانه‌ای را نگاه می‌کنیم راجع به کرونا و خطرات آن صحبت می‌شود و موج عظیمی از اضطراب را با خود به همراه آورده است.

وی اظهار داشت: در این شرایط افرادی که از قبل مشکلات اضطرابی داشته‌اند بسیار آسیب‌پذیرند و خطرات بیماری را بسیار بالا و توانمندی خود را بسیار پایین در نظر می‌گیرند.

او توصیه هایی در این ارتباط به مردم کرد و با تاکید بر اینکه اضطراب خود را با کاهش احتمال ابتلا به بیماری کاهش دهید، گفت: بیرون نرفتن از خانه تا حد ممکن و رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش توصیه می‌شود.

او تاکید کرد که از انجام اقدامات مراقبتی خجالت نکشید و خود را در درون جمع‌های دورهمی قرار ندهید.

وی با بیان اینکه استفاده از رسانه‌ها و اخبار را محدود کنید، تاکید کرد که فقط به تعداد کمی منبع موثق اکتفا نمایید.

این روانشناس در ادامه همچنین گفت: سعی کنید حتما در خانه تحرک بدنی، نرمش و ورزش‌های سبک انجام دهید زیرا ورزش سطح هورمون «سروتونین» را در شما بالا برده و احساس خوبی برایتان ایجاد می‌کند.

دکتر معاذی نژاد یادآوری کرد که روزی حداقل ۲ بار مراقبت و مدیتیشن کنید و در صورت امکان در دامن طبیعت پیاده‌روی همراه با تنفس عمیق انجام دهید. 

وی تصرح کرد که با دیدن هر سرفه یا عطسه‌ای وحشت زده نشوید زیرا ممکن است ربطی به این بیماری نداشته باشد.

او همچنین با تاکید بر اینکه با خودتان حمایتگرانه و با شفقت رفتار کنید و و قدرت خود را دست کم نگیرید، افزود: به نیروی عظیم کاینات و قدرت نامحدود خداوند متصل شوید و آگاه باشید که با نام و یاد او دل آرام می‌گیرد.

۵۱ بیمار کرونایی در کرمانشاه شناسایی شد

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تاکنون آزمایش‌ کرونا ۵۱ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۶ نفر از آنان فوت کردند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۶۱ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۳۶۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه عنوان کرد: تاکنون ۲۲ بیمار کرونایی در شهرستان کرمانشاه، ۶ بیمار در اسلام آبادغرب، ۶ بیمار در سنقر، هفت بیمار در کنگاور، ۲ بیمار در هرسین، ۲ بیمار در صحنه، ۲ بیمار گیلانغرب، ۲ بیمار در جوانرود، یک نفر در پاوه و یک نفر در سرپل ذهاب بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.