دکتر هومن قصری شامگاه شنبه در این رابطه اظهار داشت: این تصمیم در راستای حفظ سلامت هر چه بیشتر مردم و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا گرفته شده و از همه همراهان و خانواده بیماران انتظار می‌رود این موضوع مهم را رعایت کنند.

وی افزود: با تایید قطعی هشت مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در استان، همه باید بیشتر هوشیار بوده و برای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا، بهداشت فردی و اصول خودمراقبتی را رعایت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان مردم را به حفظ آرامش و پرهیز از استرس دعوت کرد و یادآور شد: تمام کادر بهداشتی و درمانی شاغل در واحدهای تابعه دانشگاه با تعهد و از خودگذشتگی مثال زدنی در حال ارائه خدمات پیشگیرانه و مراقبتی در برابر ویروس کرونا هستند و  بزودی شاهد شکست دادن این ویروس در کشور و استان خواهیم بود.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته (ظهر جمعه تا ظهر شنبه) شناسایی شده که ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان،   ۱۲ نفر در اصفهان، ۱۸ نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، ۱۲ نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، ۸ نفر در فارس، ۶ مورد در آذربایجان شرقی، ۳ نفر در اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۴ نفر در سمنان، ۵ نفر در کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ مورد در یزد هستند که از این جمع،  ۹ نفر فوت کرده‌اند.

 تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد.

 ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می‌شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت‌های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود که ابتلا پنج شهروند قمی به ویروس کرونا (کووید۱۹) تایید شد و طبق اعلام وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی هم اکنون  ۵۹۳ نفر در ۲۶ استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ها بستری هستند.

تاکنون این ویروس بلای جان ۴۳ نفر شده و ۱۲۳  نفر نیز با بهبود کامل از بیمارستان ها ترخیص شده است.

کردستان نیز تا قبل از ظهر پنجشنبه هشتم بهمن ماه جز استان‌های پاک از کرونا بود اما ظهر همان‌روز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر مثبت بودن ابتلای یک نفر در این استان را مخابره کرد و تا صبح امروز شنبه ۱۰ بهمن نیز تعداد بیماران این ویروس به هشت تن رسیده است.

کروناویروس‌ نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.