بهروز کلیدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از روز گذشته نمونه‌های آزمایشی افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در استان به تهران ارسال نشد بلکه در خود اصفهان بر روی آنها کار آزمایشگاهی شده و نتیجه نهایی مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه کیت‌های مخصوص آزمایش ویروس کرونا روز دوشنبه به اصفهان رسید، اظهارداشت: این کیت ها و دستگاه های مورد نیاز آنها مجوز کنترل کیفی را گرفت و از امروز از آنها استفاده شد.

کلیدری، زمان آماده شدن پاسخ آزمایش های کرونا توسط این کیت ها را حدود ۱۲ ساعت اعلام کرد و گفت: نمونه های آزمایشی از بیماران مشکوک به کرونا بر اساس دستورالعمل مشخصی گرفته می‌شود و اینگونه نیست که هر فردی با مراجعه به بیمارستان بتواند این آزمایش را بدهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، نتیجه نهایی آزمایش‌های مربوط به بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که با افزایش ۱۵ واحدی تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید برای تشخیص کرونا در هفته آتی این تعداد به ۲۲ واحد خواهد رسید.

کیانوش جهانپور افزود: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید برای تشخیص کرونا از ۲ آزمایشگاه به هفت و تا پایان هفته ۱۵ و ظرف هفته آتی به ۲۲ آزمایشگاه خواهد رسید.

او ادامه داد: این ظرفیت آزمایشگاهی در مقایسه با کشورهای همتراز، کم نظیر و حتی در پیک نمودار شیوع بیماری کووید۱۹ پاسخگوی نیاز خواهد بود.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور روز پنجشنبه به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسید.

تا کنون نتیجه آزمایش هشت بیمار در استان اصفهان در ابتلا به کرونا مثبت اعلام شد که یک نفر از آنها فوت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.