عبدالرسول همتی روز جمعه افزود: با توجه به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص این بیماری در شیراز و تلاش شبانه روزی همکاران ما برای تشخیص سریع تر مبتلایان که منجر به تقویت روند پیشگیری ازین بیماری می شود، طی شبانه‌روز گذشته یک مورد مبتلای جدید، از مجموع افراد مشکوک بستری شده، شناسایی شد.

وی مجموع مبتلایان استان فارس را ۹ نفر برشمرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به تشخیص این موارد و آغاز دوره های درمانی مورد تایید وزارت بهداشت، به زودی شاهد بهبودی و ترخیص آنان باشیم.

همتی اضافه کرد: نتایج به دست آمده از افراد جدید در مراحل اولیه بوده و برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد بیماری کروناویروس همچنین از تلاش همکاران بیمارستان حضرت علی اصغر( ع) در خدمت رسانی به افراد مشکوک به این بیماری و مبتلایان شناسایی شده قدردانی کرد و یادآور شد: ۹مرکز سرپایی نیز در شیراز برای ارائه خدمت به مراجعان مردمی پیش بینی شده است که امیدواریم موجب تقویت روند شناسایی مبتلایان شود.

بنا بر اعلام روز پنجشنبه رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن تا این روز در مجموع به ۲۶ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور افزود: از این ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، هشت نفر در اصفهان، هفت نفر در مازندران، پنج نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر در سمنان، دو نفر در کرمانشاه، سه نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و دو نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: از این ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، هشت نفر در اصفهان، هفت نفر در مازندران، پنج نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر در سمنان، دو نفر در کرمانشاه، سه نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و دو نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.

پیش از این، شمار مبتلایان به کرونا در فارس، سه نفر اعلام شده بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.