انور بهرامی روز شنبه در نشست مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: از اوایل اسفند ماه امسال، ۳۵۰ بیمار به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند که دو سوم آن، بیماران تنفسی و بقیه غیر تنفسی تشخیص داده شده‌اند و تریاژ های مخصوص در بیمارستان را برای آنها اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه ۷۸ تخت ایزوله فعال برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های سقز در نظر گرفته شده است، افزود: ۵۶ پرستار در ۳ شیفت همراه با پزشکان متخصص برای خدمت رسانی به این بیماران مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بیماران مشکوک به ویروس کرونای بستری شده در حال حاضر ۴۱ نفر بوده که نمونه آزمایش‌های ۲۵ نفر مثبت ثبت شده است و هم اکنون تحت مراقبت های شدید بیمارستان های سقز هستند.

 بهرامی یادآور شد: تاکنون چهار نفر به صورت قطعی بر اثر این بیماری در سقز فوت شدند و ۶۶ نفر در هر دو بیمارستان بعد از قرنطینه ترخیص شده‌اند.

وی تاکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست می کنم که قرنطینه خانگی و اقدامات پیشگیرانه از این بیماری را جدی بگیرند و  بهترین درمان برای آن، پیشگیری و نظافت فردی از جمله شستشوی دست و صورت است که از اولین و مهمترین توصیه های بهداشتی در این شرایط سخت است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان امکاناتی را در حد امکان به ما داده‌اند، اما از خیرین و فعالین اجتماعی در تهیه وسایل ضدعفونی و امکانات پزشکی و بهداشتی ما را یاری کنند.

وی ضمن قدردانی از کادر پزشکان و پرستاران هر دو بیمارستان امام خمینی و تامین اجتماعی که ۲۴ ساعته به بیماران خدمات ارایه می دهند، افزود: تمام بخش های دیگر بیمارستان امام خمینی را برای کمک به بخش مخصوص ویروس کرونا بسیج کردیم و مشکل تخت و نیروی انسانی نداریم.

وی گفت: تب سنج‌هایی که برای ورودی شهرها مستقر می‌شود در این شرایط کاری سخت و ما را از وظیفه اصلی و موثرتر برای درمان و جلوگیری از شیوع کرونا دور می کند چون این تب سنج‌ها باید در محیط های پاک و بدون الودگی انجام شود.

بهرامی تاکید کرد: منشا آلودگی به ویروس کرونا، تجمعات است بنابراین از آحاد جامعه خواهشمندم به هیچ عنوان در پارکها، مهمانی ها و تجمع های دیگر خودداری کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 تاکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا  در استان گرفته شده است که ابتلای ۵۴ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام شده است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۵ نفر در سقز، ۱۰ نفر در بانه، ۶ نفر در سنندج، چهار نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار ، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز ۲۴۹ نفر بوده که در حال حاضر ۱۸ نفر در بیمارستان توحید سنندج، ۴۱ نفر در بیمارستان امام خمینی سقز، یک نفر بیمارستان بوعلی مریوان، ۶ نفر بیمارستان شهید بهشتی قروه، چهار نفر در بیجار، ۱۵ نفر در بیمارستان رازی بانه، سه نفر در دیواندره، ۲  نفر در دهگلان و یک نفر هم در بیمارستان سروآباد بستری شده‌اند.

تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، ۹  نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان،۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز گذشته گفته بود: از ظهر پنجشنبه تا جمعه یک هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به چهار هزار و ۷۴۷ نفر رسید.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به  ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.