در بیانیه شورای روحانیت شهرستان روانسر آمده است: کشتار و ضرب و جرح بی رحمانه مسلمانان مظلوم هند با حمایت و پشتیبانی دولت این کشور توسط عده ای نژادپرست و افراط گرا مصداق بارز ظلم و ستم به انسانها و زیرپاگذاشتن تمام قوانین و منشورهای بین المللی است.
در بخش پایانی این بیانیه عنوان شده است: شورای روحانیت و افتا شهرستان روانسر ضمن محکومیت این جنایات و ابراز همدردی با مسلمانان مظلوم هند، از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواستاریم که با بکارگیری ظرفیت های موجود تمام تلاش خود را از وخیم تر شدن اوضاع در این منطقه بکار گیرند.
همچنین شورای روحانیت شهرستان ثلاث باباجانی دربیانیه ای اقدام ناجوانمردانه افراطیون کشور هند درکشتار بی رحمانه مسلمانان این کشور رابه شدت محکوم کرد و ازمجامع بین الملل به ویژه کشورهای اسلامی خواسته است نسبت به این عمل زشت و غیرانسانی که باعث جریحه دارشدن قلب همه مسلمانان جهان و انسانهای آزدیخواهشده جلوگیری کنند.
در پی یورش خشونت‌بار هندوهای متعصب به مسلمانان معترض که به سفر رییس جمهوری آمریکا و تصویب قانون شهروندیِ تبعیض‌آمیز اعتراض داشتند، تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند. این هندوها متعصب که به «هندوتوا» مشهورند به نوعی حمایت ضمنی دولت را برای خود حس می‌کنند.
مسلمانان هندی به قانون جدید دریافت شهروندی در این کشور اعتراض کرده و آن را نژادپرستانه عنوان کرده اند.
بر اثر خشونت‌های یک‌ هفته‌ای در هند علاوه بر کشته شدن ۴۶ تن، بیش از ۳۰۰ نفر دیگر از مسلمانان این کشور نیز مجروح شده اند.
صدها نفر از شهروندان هندی و اروپایی در بسیاری از کشورهای جهان در روزهای گذشته با برگزاری تظاهرات و تحصن ضمن محکومیت خشونت علیه مسلمانان در دهلی نو، خواستار اقدام فوری علیه عاملان این خشونت‌ها شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.