به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله نوری همدانی، وی در این بیانیه تاکید کرده است:  این روزها خبرهای ناگواری از وضعیت مسلمانان مظلوم در کشور هند به گوش می‌رسد و موجب تأسف و تأثر می‌گردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه این جنایات اسفناک و دردآور در سکوت رسانه‌های بین‌المللی در حال انجام است و سران کشورهای اسلامی و سازمان‌های حقوق بشری فقط نظاره‌گر بودن این مصیبت را اختیار کردند.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرده است: بی‌شک مردم هند با آن‌ همه سابقه و فرهنگ کهن خود، زندگی آرامی که در طول تاریخ با ادیان مختلف و مذاهب متعدد در کنار هم داشته‌اند را حفظ می‌کنند و اجازه نخواهند داد عده‌ای آتش تفرقه را در آن کشور ایجاد کنند و شعله‌ور سازند.

این بیانیه حاکی است: امیدواریم دولت هند هر چه سریع‌تر باتدبیر و در نظر گرفتن فرهنگ و سابقه کهن مردم خود در مبارزه با استکبار و استعمار این موضوع را خاتمه دهد و مسلمانان آن کشور همانند گذشته خود آزادانه در آنجا به زندگی و فعالیت خود ادامه دهند و ما هرگونه کشتار و تبعیض را محکوم می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، اصلاح قانون شهروندی هند در تاریخ ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود. مسوولان هند درباره علت این اقدام گفته‌اند که مسلمانان کشورهای همسایه تحت پیگرد نیستند، اما گروه های منتقد به این اصلاحات معتقدند که هدف واقعی از قوانین جدید تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان و تبعیض علیه آنان برای راضی نگاه داشتن احزاب هندو است.

صدها نفر از شهروندان هندی و اروپایی در بسیاری از کشورهای جهان در روزهای گذشته با برگزاری تظاهرات و تحصن ضمن محکومیت خشونت علیه مسلمانان در پایتخت هند خواستار اقدام فوری علیه عاملان این خشونت‌ها شدند.

براثر خشونت‌های یک‌هفته‌ای علاوه بر کشته شدن ۴۶ تن ،بیش از ۳۰۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.