در این اطلاعیه که نسخه ای از آن عصر پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: استمرار فاجعه دردناک نسل ‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار و مشاهده صحنه ‌های دلخراش و غمبار قتل و عام بی رحمانه، سوزاندن گروه ‌های صدها نفری در آتش و آواره کردن هزاران کودک و زن بی دفاع در سایه سکوت ذلت‌ بار سازمان ‌ها و مجامع بین ‌المللی مدعی دروغین حقوق بشر و مهم تر از آن حمایت رذیلانه حکام انگلیس مکار از عاملان این جنایات، دل هر انسان آزاده ‌ای را جریحه‌ دار و قلب آن ‌ها را می ‌آزارد.
در این اطلاعیه تصریح شده است: در این رابطه پاسخ مثبت به ندای «یاللمسلمین» این ستمدیدگان و اعلام نفرت و انزجار از ددمنشی‌ های گروه‌ های افراطی، ارتش صهیونیست شادکن میانمار و حامیان این جنایات ننگین خاصه انگلیس، آمریکا و اشغالگران قدس شریف انجام وظیفه حداقلی است.
این اطلاعیه نمازگزاران جمعه در مصلای قدس قم را به برپایی تظاهرات دعوت و اعلام نموده: پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، راهپیمایی محکومیت شدید فجایع نسل‌ کشی مسلمانان از مصلای قدس تا چهارراه شهدا برگزار خواهد شد.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آن ها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
بر اساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آن ها، بزرگ ترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌ کنند.
/2085/ 6133. تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.