به گزارش ایرنا، استاد حوزه علمیه قم در این اجتماع با اشاره به جنایت های گسترده صورت گرفته توسط بودائیان میانمار علیه مسلمانان این کشور جنوب شرقی آسیا، اظهار داشت: مسلمانان امروز زیر چکمه و گلوله بودائیان قرار دارند، و بچه شیر خواره آنها زیر پاهای نظامیان لگد کوب و ناموسشان نیز هتک حرمت می شود.
حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری با بیان اینکه مسلمانان میانمار گناهی جز مسلمانی و پیروی از اسلام و آئین محمد (ص) ندارند، افزود: دنیا مسلمان بودن را گناه می داند، و به همین علت در برابر جنایت های بودائیان که در حقیقت در انسانیت مسخ شدند و به عنوان یک حیوان وحشی به صورت انسان درآمده و به صغیر و کبیر و حتی به زن باردار، اطفال و کودکان نیز رحم نمی کنند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: بودائیان میانمار دنباله رو یزید و عمر بن سعد هستند که با تیر سه شعبه علی اصغر 6 ماهه را ذبح کردند.
وی با یادآوری روایتی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه اگر مسلمانی ندای مظلومیت مسلمان دیگر را بشنود و نسبت به آن بی تفاوت باشد مسلمان نیست، افزود: امروز همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید از این سنت پیامبر اسلام تبعیت کنند، چرا که یک انسان حتی اگر غیر مسلمان و یا بی دین هم باشد، وقتی در زیر چکمه های ظلم قرار دارد باید فریاد مظلومیت آن پاسخ داده شود.
صالحی خوانساری همچنین بودائیان میانمار، داعش، جبهه النصره و همه گروه های تروریستی تکفیری را از ایادی استکبار جهانی دانست، و افزود: این گروه ها همه یک هدف را دنبال می کنند و آن هم ریختن خون انسان های بی گناه است، و به همین علت همه مسلمانان باید بر علیه آنها با یکدیگر متحد شوند.
وی با بیان اینکه امروز صدای مظلومیت مردم میانمار به جهانیان رسانده شود ، افزود: کشورهای اسلامی از ترس اربابان آمریکایی و اسرائیلی خود هیچ حرفی در مورد مساله میانمار نمی گویند.
به گزارش ایرنا، در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آن ها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
بر اساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آن ها، بزرگ ترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌ کنند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.