احمد امیر آبادی فراهانی عصر جمعه در پایان راهپیمایی نمازگزاران قمی در محکومیت قتل عام مسلمانان میانمار، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بی رحمی و ددمنشی علیه مسلمانان میانماری اقدام جدیدی نیست، بلکه هم اکنون جهان سال ها شاهد این جنایت های هولناک است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت مجامع و نهادهای به ظاهر حامی حقوق بشر در برابر این جنایت ها، افزود: در حالی که مدعیان دفاع از حقوق بشر در برابر کوچکترین حادثه ای به شدت موضع گیری می کنند، هم اکنون در برابر جنایتی که علیه زنان و کودکان میانماری روا داشته می شود، چشمان خود را بسته اند.
وی نقش آمریکا و به ویژه رژیم خائن، جنایت پیشه، غاصب و کودک کش صهیونیستی را نیز در مساله میانمار فوق العاده پر رنگ و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: استکبار با اجیر کردن مزدوران بودایی خود در میانمار بر آن است تا از رشد و پیشرفت اسلام در این منطقه از جهان ممانعت به عمل آورد.
امیرآبادی افزود: سازمان کنفرانس اسلامی که مسئولیت رسیدگی به اوضاع مسلمانان و احقاق حقوق آنها را برعهده دارد، باید با تشکیل نشست های مداوم این قضیه مهم را بررسی و پیگیری کند.
نماینده قم در مجلس همچنین بی توجهی و غفلت سازمان ملل متحد در وقایع میانمار را نیز مورد انتقاد قرار داد و افزود: این نهاد بین المللی که در حقیقت با هدف کمک به ملت های جهان تاسیس شده است، این بار نیز همانند گذشته به خوبی ثابت کرد که به هیچ وجه مستقل نیست و تمام سیاست های خود را منطبق با سیاست های آمریکا اتخاذ می کند.
مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار قم پس از برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم میانمار توسط بوداییان افراطی این کشور راهپیمایی کردند.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.