به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی جمعه شب در آیین گرامیداشت عید سعید غدیر خم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: هنوز بیش از 70 روز از واقعه غدیر خم سپری نشده بود که پیامبر اسلام(ص) رحلت کرد ولی مردم توصیه حضرت مبنی بر جانشینی امیرالمومنین(ع) را فراموش کردند و این آسیب بزرگی به ولایت بود، که تا به امروز دامان مسلمانان فراوانی در کشورهای مختلف را گرفته است.
وی با بیان این که غدیر سرگذشت یک تاریخ و یا یک مکان جغرافیایی نیست که به آسانی بتوان مانند سایر وقایع به آن نگاه کرد، افزود: غدیر، یک تفکر و مبنای آن نیز طرح و برنامه الهی برای هدایت بشریت است، غدیر حکایت تداوم خط و مسیر رسالت از طریق امامت و به همین خاطر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.
سعیدی با تاکید بر این که حادثه بزرگ غدیر خم دشمن را خشمگین و مایوس کرده است، اضافه کرد: مهم دانستن غدیر در واقع اهمیت دادن به رسالت و نبوت است.
غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
امام جمعه موقت قم در ادامه با بیان این که خداوند بر ملت ایران منت نهاد و شخصیتی همچون حضرت امام(ره) را برای رهبری آنها تعیین کرد، افزود: بعد از رحلت امام نیز ساعتی نگذشته بود که خبرگان امت شخصیتی مانند حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر برگزیدند و اکنون سال ها پس از رحلت امام مردم حرکت در مسیر ولایت را حفظ کرده اند.
سعیدی افزود: بر طبق روایت ها مردم به حاکمان شبیه تر از آبا و اجداد خود هستند، به همین علت وقتی در راس یک کشور یک شخصت صالحی نشسته است، امت نیز در صراط مستقیم حرکت می کند.
وی اضافه کرد: امیدواریم همه کسانی که در نظام اسلامی به عنوان مدیر و مسئول و یا روسای قوا مشغول خدمت هستند، قدر این ملت را بدانند و آنچه را که رهبری می فرمایند از جان و دل بشنوند و از موضع قدرت با دشمنان صحبت کنند.
سعیدی یادآور شد: امام راحل در زمانی گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» که آمریکا در اوج قدرت قرار داشت و این همه رئیس جمهورهای مختلف در این کشور آمدند و رفتند و همه آنها خواستار از بین رفتن نظام اسلامی بودند، ولی هیچ کدام موفق نشدند و دولتمردان فعلی آمریکا نیز موفق نخواهند شد و این آرزو را به گور خواهند برد.
وی افزود: نظام اسلامی در حال حاضر قدرت بزرگی محسوب می شود و همواره باید با تکیه بر ولایت با دشمنان محکم صحبت نموده و بدانیم که خداوند متعال بزرگترین پشتوانه کشور و نظام است.
قبل از این آیین نیز دسته شادی خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر به حرکت درآمد.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.